Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku ogłosił przetarg na rozbudowę i przebudowę drogi wojewódzkiej nr 221 na ponad 12-kilometrowym fragmencie łączącym Kolbudy i Przywidz. Zadanie jest częścią większej inwestycji, w ramach której rzeczona trasa zostanie zmodernizowana na całej długości pomiędzy węzłem Kowale na drodze ekspresowej S6 a początkiem obwodnicy Kościerzyny.
Licząca 45 kilometrów droga wojewódzka nr 221 przebiega w całości przez obszar województwa pomorskiego, łącząc drogę krajową nr 91 w Gdańsku w dzielnicy Orunia z obwodnicą Kościerzyny w przebiegu drogi krajowej nr 20. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku planuje modernizację większości trasy. Mowa o fragmentach pomiędzy węzłem Kowale na drodze ekspresowej S6 a początkiem obwodnicy Kościerzyny. W styczniu ogłoszony został
przetarg na wykonanie prac między Przywidzem a Nową Karczmą. Z kolei sierpniu ogłoszono
przetarg na modernizację trasy na fragmencie łączącym skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 224 w Nowej Karczmie z obwodnicą Kościerzyny. Każdy z wyżej wymienionych fragmentów liczy ok. 12 kilometrów długości.
Wczoraj natomiast do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej wysłano ogłoszenie o przetargu na rozbudowę i przebudowę fragmentu pomiędzy Kolbudami a Przywidzem. Także on liczy ok. 12 kilometrów długości. Przetarg obejmuje wyłącznie realizację robót budowlanych – dla inwestycji przygotowano już wcześniej dokumentację projektową. Jak wskazuje zamawiający, po modernizacji odcinek ma spełniać standardy właściwe drodze klasy technicznej G. Oznacza to m.in. szerokość pasa ruchu na poziomie 3,5 metra oraz parametry w zakresie nośności umożliwiające przenoszenie obciążeń rzędu 115 kN na oś.
OpenStreetMap
Inwestycja obejmie także rozbudowę i przebudowę skrzyżowań oraz budowę i przebudowę krótkich odcinków dróg dojazdowych, chodników, ciągów pieszo-rowerowych i zatok autobusowych. Wykonane zostaną również urządzenia uspokojenia ruchu drogowego. Prace obejmą również zjazdy, przepusty, schody i ogrodzenia, rowy melioracyjne, system kanalizacji deszczowej, zbiorniki retencyjne, urządzenia podczyszczające, drenaże i oświetlenie drogowe. Ponadto przewidziano przebudowę sieci naziemnych i podziemnych w zakresie kolizji z planowaną inwestycją. Powstanie także kanał technologiczny.
Na realizację robót wykonawca będzie miał 540 dni, począwszy od dnia podpisania umowy, natomiast wraz ze złożeniem wniosku o pozwolenie na użytkowanie lub zawiadomienie odpowiedniego organu nadzoru budowlanego o zakończeniu budowy dla obiektu budowlanego i wszystkich jego elementów – 580 dni. Głównym kryterium oceny ofert w przetargu będzie cena – z tego tytułu potencjalni wykonawcy będą mogli uzyskać maksymalnie 60% punktów. Zamawiający przewidział tylko jedno kryterium pozacenowe w postaci długości okresu gwarancji – w tym przypadku będzie można uzyskać do 40% punktów.
Oferty będzie można składać do 29 października bieżącego roku do godziny 9:00. Ich otwarcie ma nastąpić pięć minut później. Inwestycja będzie współfinansowana z funduszy europejskich w ramach programu Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027. Szacunkowa wartość netto zamówienia wynosi 125 mln zł. Kierowców poruszających się pomiędzy Gdańskiem a Kościerzyną czekają całe lata utrudnień. Łączny koszt rozbudowy trasy z Kościerzyny do węzła Kowale szacowany jest obecnie na 750 mln zł.