Dziś bydgoski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpisał umowę na projekt i budowę łącznika obwodnicy Inowrocławia. Kontrakt, który opiewa na prawie 94 mln zł, zakłada realizacje trasy o długości ok. 5 km w ciągu drogi krajowej nr 25.
Inwestycja przewiduje budowę odcinka drogi krajowej nr 25 o długości 4,88 km. Połączy się on z wybudowanym prawie odcinkiem obwodnicy, liczącym 19 km, i ominie miasto od północy. Wykonawca będzie zobowiązany do budowy węzła drogowego „Sławęcinek”, obiektów inżynierskich a także przebudowę istniejącej sieci drogowej, budowę chodników i zatok autobusowych. W ramach robót wykonane zostaną również urządzenia ochrony środowiska. Prace nad budową drogi mają zakończyć się w grudniu 2019 roku.
Problemy z finansowaniem
Zadanie zostało powierzone konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud. Wartość umowy to 93,972 mln zł. Wcześniej inwestycję wyceniono na 88,728 mln zł. Przez to nie było pewne czy umowa zostanie podpisana w planowanym terminie.
Jednak, jak poinformował 25 maja br. Mikołaj Bogdanowicz, wojewoda kujawsko-pomorski –zapewniam, że drugi odcinek obwodnicy Inowrocławia będzie realizowany.
To oznaczało, że znalazły się dodatkowe środki, potrzebne by dołożyć do cen, które zaproponowali wykonawcy.Wschodnia obwodnica
Wspomniany, istniejący już, fragment obwodnicy Inowrocławia został oddany do użytku 17 lipca br. Inwestycja, za ponad 350 mln zł, została ukończona dwa tygodnie przed planowanym terminem. Wykonawcą projektu było konsorcjum firm Mirbud i Erbedim.
Nowa trasa, o klasie GP, omija miasto od wschodu i znacznie skraca czas przejazdu na trasie Toruń – Poznań. – Obwodnica Inowrocławia, to przede wszystkim wyraźna poprawa bezpieczeństwa na DK-15 i DK-25 – mówił podczas otwarcia drogi Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad Krzysztof Kondraciuk.