Naszą intencją było uhonorowanie firmy oraz ludzi, którzy odnieśli sukces, przyczyniając się tym samym do rozwoju polskiej infrastruktury. Ze względu na wyjątkowo konkurencyjny rynek oraz inne niesprzyjające wykonawcom okoliczności (np. polityka nadużywania przez publicznych zamawiających kryterium najniżej ceny) uznaliśmy, że wynik finansowy nie może stanowić dostatecznej miary sukcesu. W przypadku firm z rodzimym kapitałem, już sam fakt utrzymania się na rynku inwestycji infrastrukturalnych można uznać za osiągnięcie.
Mirbud, który jest naszym kolejnym już laureatem (wcześniej wyróżniony został Torpol) z całą pewnością na wyróżnienie zasłużył, podobnie jak jego założyciel i wieloletni prezes Jerzy Mirgos. Zaczynał w 1988 roku od kilkuosobowej firmy, a dziś stoi na czele notowanej na giełdzie grupy, zatrudniającej ponad 600 ludzi. I co zasługuje na szczególne uznanie, Mirbud zalicza się do nielicznego grona firm, kontrolowanych przez polski kapitał, które mają wystarczające referencje, by samodzielnie jako główny wykonawca startować w przetargach Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Jednak Mirbud działa jako generalny wykonawca lub generalny realizator we wszystkich segmentach budownictwa. Rekomendacją przedsiębiorstwa jest 280 zakończonych projektów inwestycyjnych należących w zdecydowanej większości do prestiżowych kontraktów budowlanych w zakresie budownictwa: przemysłowego (budynki produkcyjne, handlowe i usługowe), użyteczności publicznej (hale sportowe, stadiony, szpitale, urzędy administracji publicznej), mieszkaniowego (budynki mieszkalne jednorodzinne, szeregowe oraz wielorodzinne), inżynieryjno-drogowego (drogi krajowe, wojewódzkie, powiatowe, elementy miejskiej infrastruktury komunikacyjnej).
Aktualnie grupa Mirbud aktywnie bierze także udział w ponad 30 postępowaniach na budowę dróg i autostrad, co powinno się przełożyć na nowe zamówienia w tym segmencie w latach 2015-2016.
Na rynku inwestycji drogowych grupa Mirbud jest szczególnie aktywna od 2010 roku, od czasu przejęcia wyspecjalizowanej w tym segmencie budowlanego rynku spółki PRDiM Kobylarnia, która w kwietniu 2013 roku zawarła wart miliard zł kontrakt na dokończenie budowy odcinka autostrady A1 (kontrakt realizowany w konsorcjum z Salini). Dzięki tej inwestycji grupa Mirbud trafiła do „pierwszej ligi” drogowych wykonawców.
– To był przełomowy moment w historii grupy. Dzięki tej realizacji nasze spółki przekroczyły kolejny poziom wiarygodności. Realizacja 60 km autostrady w terminie umownym przy poprawnej współpracy z zamawiającym, pokazuje inwestorom, że można na nas polegać – mówi prezes Jerzy Mirgos.
Niebawem opublikujemy wywiad z Jerzym Mirgosem, w którym opowie o historii swojej firmy, planach i strategii.
Wyróżnienia zostaną wręczone 4 listopada podczas uroczystego bankietu poprzedzającego organizowany w Krakowie Kongres Infrastruktury Polskiej.
II Kongres Infrastruktury Polskiej odbędzie się 5 listopada br. w Krakowie. Więcej informacji można znaleźć na stronie TOR Konferencje. Organizatorem jest Stowarzyszenie Inicjatywa dla Infrastruktury.