Węzeł Kraków Mistrzejowice w ciągu Północnej Obwodnicy Krakowa został źle zaprojektowany, a kierowcy utkną w korkach – ocenił jeden z posłów Koalicji Obywatelskiej. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie wyklucza zmian.
Północna Obwodnicy Krakowa zacznie się od węzła Modlnica, a zakończy węzłem zespolonym Kraków Mistrzejowice i będzie częścią drogi S52. W lutym zostało dla niej wydane zezwolenie na realizację inwestycji drogowej.
Poseł Aleksander Miszalski z Koalicji Obywatelskiej ocenił, że źle zaprojektowany został węzeł Mistrzejowice. – Stanie się on najbardziej zakorkowanym i niedrożnym węzłem obwodnicy. Jadąc od południa, trzeba będzie zjechać dwupasmowym zjazdem z S7 na jezdnię zbiorczą. Następnie po 400 metrach prawy pas będzie odchodził do ronda, a cały „potok ruchu” w kierunku Północnej Obwodnicy Krakowa będzie musiał się zmieścić na lewym pasie – tłumaczy poseł, który napisał w tej sprawie interpelację do ministra infrastruktury.
Przypomniał, że nieco dalej do jezdni zbiorczej „dołączy” pas wjazdowy od ronda, a wraz z nim liczne samochody chcące jechać w kierunku S52 lub S7 na Warszawę. – Następnie auta poruszające się w stronę stolicy, będą musiały zjechać na lewy pas ruchu, a pojazdy na nim się znajdujące na pas prawy, w kierunku łącznicy na S52. Wszystko będzie się odbywać na zaledwie 450 metrach – podkreślił poseł i dodał, że jego obawy podzielają mieszkańcy.
Miszalski dociekał, dlaczego Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, mająca duże doświadczenie, zdecydowała się na tak „skrajnie niezrozumiałe i niebezpieczne rozwiązanie”. Znamy już odpowiedź ministerstwa. – GDDKiA ma ponownie ocenić zaprojektowane rozwiązania. W ramach opinii sporządzonej przez specjalistów z Politechniki Krakowskiej wykonane zostały analizy prognoz ruchu pod kątem przepustowości węzła – wyjaśnił Rafał Weber, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
Polityk dodał, że „pozwoli to na ocenę zaprojektowanych rozwiązań i umożliwi wprowadzenie potencjalnych zmian”. Elementem końcowym opinii specjalistów będzie wykonanie tzw. modeli mikrosymulacyjnych ruchu z ich wizualizacją. – Jeżeli zajdzie taka konieczność, zostanie zbadany możliwy zakres zmian, przy uwzględnieniu wszystkich aspektów zagadnienia, w tym tych formalnych, wynikających z wydanych decyzji i zezwoleń, warunków technicznych oraz uwarunkowań kontraktowych – zapowiedział Weber.
Przypomnijmy, że węzeł Krajów Mistrzejowice ma się tak naprawdę składać z dwóch węzłów połączonych jezdniami zbiorczymi. W rejonie przecięcia z linią kolejową nr 95 zaprojektowany został węzeł Mistrzejowice I w kształcie trąbki łączący trasę S7 z budowaną drogą ekspresową S52. Na południe zaprojektowano węzeł Mistrzejowice II w formie ronda turbinowego usytuowanego pod trasą główną. Będzie on łączył S7 z lokalnymi ulicami, przede wszystkim ul. Okulickiego, która będzie stanowić najbardziej dogodny zjazd od Warszawy do centrum Krakowa.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.