Partner serwisu
Drogi i autostrady

Kierowcy utkną w korkach na Północnej Obwodnicy Krakowa? „Skrajnie niezrozumiałe rozwiązanie”

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
09-06-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Kierowcy utkną w korkach na Północnej Obwodnicy Krakowa? „Skrajnie niezrozumiałe rozwiązanie”
fot. GDDKiA
Węzeł Kraków Mistrzejowice w ciągu Północnej Obwodnicy Krakowa został źle zaprojektowany, a kierowcy utkną w korkach – ocenił jeden z posłów Koalicji Obywatelskiej. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie wyklucza zmian.

Północna Obwodnicy Krakowa zacznie się od węzła Modlnica, a zakończy węzłem zespolonym Kraków Mistrzejowice i będzie częścią drogi S52. W lutym zostało dla niej wydane zezwolenie na realizację inwestycji drogowej.

Poseł Aleksander Miszalski z Koalicji Obywatelskiej ocenił, że źle zaprojektowany został węzeł Mistrzejowice. – Stanie się on najbardziej zakorkowanym i niedrożnym węzłem obwodnicy. Jadąc od południa, trzeba będzie zjechać dwupasmowym zjazdem z S7 na jezdnię zbiorczą. Następnie po 400 metrach prawy pas będzie odchodził do ronda, a cały „potok ruchu” w kierunku Północnej Obwodnicy Krakowa będzie musiał się zmieścić na lewym pasie – tłumaczy poseł, który napisał w tej sprawie interpelację do ministra infrastruktury.

Przypomniał, że nieco dalej do jezdni zbiorczej „dołączy” pas wjazdowy od ronda, a wraz z nim liczne samochody chcące jechać w kierunku S52 lub S7 na Warszawę. – Następnie auta poruszające się w stronę stolicy, będą musiały zjechać na lewy pas ruchu, a pojazdy na nim się znajdujące na pas prawy, w kierunku łącznicy na S52. Wszystko będzie się odbywać na zaledwie 450 metrach – podkreślił poseł i dodał, że jego obawy podzielają mieszkańcy.

Miszalski dociekał, dlaczego Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, mająca duże doświadczenie, zdecydowała się na tak „skrajnie niezrozumiałe i niebezpieczne rozwiązanie”. Znamy już odpowiedź ministerstwa. – GDDKiA ma ponownie ocenić zaprojektowane rozwiązania. W ramach opinii sporządzonej przez specjalistów z Politechniki Krakowskiej wykonane zostały analizy prognoz ruchu pod kątem przepustowości węzła – wyjaśnił Rafał Weber, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Polityk dodał, że „pozwoli to na ocenę zaprojektowanych rozwiązań i umożliwi wprowadzenie potencjalnych zmian”. Elementem końcowym opinii specjalistów będzie wykonanie tzw. modeli mikrosymulacyjnych ruchu z ich wizualizacją. – Jeżeli zajdzie taka konieczność, zostanie zbadany możliwy zakres zmian, przy uwzględnieniu wszystkich aspektów zagadnienia, w tym tych formalnych, wynikających z wydanych decyzji i zezwoleń, warunków technicznych oraz uwarunkowań kontraktowych – zapowiedział Weber.

Przypomnijmy, że węzeł Krajów Mistrzejowice ma się tak naprawdę składać z dwóch węzłów połączonych jezdniami zbiorczymi. W rejonie przecięcia z linią kolejową nr 95 zaprojektowany został węzeł Mistrzejowice I w kształcie trąbki łączący trasę S7 z budowaną drogą ekspresową S52. Na południe zaprojektowano węzeł Mistrzejowice II w formie ronda turbinowego usytuowanego pod trasą główną. Będzie on łączył S7 z lokalnymi ulicami, przede wszystkim ul. Okulickiego, która będzie stanowić najbardziej dogodny zjazd od Warszawy do centrum Krakowa.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Elżbieta Pałys 06 września 2023

S7 do Miechowa. Wydłużyła się ekspresówka Warszawa – Kraków

Drogi i autostrady

Strabag znów jedynym chętnym, by zmieniać węzeł Lubelska

Drogi i autostrady

Węzeł Rumia Janowo gotowy w październiku

Drogi i autostrady

Węzeł Rumia Janowo gotowy w październiku

Przemysław Farsewicz 03 października 2022

Za mało węzłów drogowych? Muszą dopłacić samorządy

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Elżbieta Pałys 06 września 2023

S7 do Miechowa. Wydłużyła się ekspresówka Warszawa – Kraków

Drogi i autostrady

Strabag znów jedynym chętnym, by zmieniać węzeł Lubelska

Drogi i autostrady

Węzeł Rumia Janowo gotowy w październiku

Drogi i autostrady

Węzeł Rumia Janowo gotowy w październiku

Przemysław Farsewicz 03 października 2022

Za mało węzłów drogowych? Muszą dopłacić samorządy

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5