Rynek Infrastruktury
Całość trasy mostowej zaczynającej się od ulicy Modlińskiej na Tarchominie i kończącej się przy stacji metra Młociny przy ulicy Kasprowicza ma łącznie 4,3 km. Jej budowa została podzielona na dwie części.
Pierwsza dotyczyła trasy od ulicy Modlińskiej do Wisłostrady i ulicy Marymonckiej razem z mostem. Głównym wykonawcą tej części inwestycji była firma Pol-Aqua. Początkowo koszt realizacji miał wynieść 977 mln zł, jednak w trakcie budowy wzrósł do 1,1 mld zł .
Jak tłumaczy Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych, przy składaniu oferty przez wykonawcę dokumentacja nie była jeszcze kompletna, co nie pozwalało dokładnego określenia wartości robót.
Drugi etap realizacji inwestycji to budowa odcinka o długości 1 km od ulicy Marymonckiej do węzła Młociny. Jego koszt wyniósł 51 mln zł, a wykonawcą była firma Skanska.
Kolejny etap inwestycji obejmie wydłużenie nowej trasy za mostem po prawej stronie Wisły od ulicy Modlińskiej do Płochocińskiej. Z kolei na Bielanach trasa będzie łączyć się docelowo z planowaną drogą ekspresową, która będzie wylotówką na Gdańsk.
Jak mówi „Gazecie Wyborczej” rzecznik ratusza, Bartosz Milczarczyk, przedłużenie w kierunku ulicy Płochocińskiej będzie możliwe jeśli Warszawa otrzyma dotację z nowego budżetu unijnego na lata 2014-2020.