Partner serwisu
Drogi i autostrady

KE proponuje zmiany w TEN-T. Ukraina i Mołdawia zamiast Rosji i Białorusi

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Autor:

ep.

Data publikacji:
28-07-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
KE proponuje zmiany w TEN-T. Ukraina i Mołdawia zamiast Rosji i Białorusi
Fot. Google Maps
Rosyjska agresja na Ukrainę zmieniła priorytety w obszarze kluczowych połączeń transportowych. W odpowiedzi na nowe wyzwania Komisja Europejska zaproponowała zmiany w sieci TEN-T – przesunięcie priorytetów z Rosji i Białorusi na Ukrainę i Mołdawię.

Ostatnie miesiące na nowo zdefiniowały potrzeby i priorytety transportowe Unii Europejskiej. Problemy w transporcie żywności z Ukrainy na rynki europejskie i światowe pokazały wąskie gardła i potrzeby uwzględniające także nowy układ geopolityczny.

Komisja Europejska zaproponowała zmiany w sieci TEN-T wskazującej m.in. na priorytety inwestycyjne w zakresie powiazań transportowych. Przedstawiona propozycja rozszerza cztery europejskie korytarze transportowe na Ukrainę i Mołdawię.

Jednocześnie – z uwagi na rosyjską agresję i wsparcie jakie agresor otrzymuje ze strony Białorusi, zaproponowano usunięcie obu krajów z map TEN-T. Komisja zaproponowała jednocześnie obniżenie znaczenia ostatnich mil wszystkich połączeń transgranicznych między UE a Rosją i Białorusią z sieci bazowej na sieć kompleksową.

fot. KE
– Rozszerzenie czterech europejskich korytarzy transportowych na terytorium Ukrainy i Mołdawii – w tym porty Mariupol i Odessa – przyczyni się do poprawy połączeń transportowych tych dwóch krajów z UE, ułatwiając wymianę gospodarczą i lepsze połączenia dla ludzi i biznesu – powiedziała Adina  Vălean, unijna komisarz ds. transportu. – Korytarze te będą również kluczowym priorytetem w odbudowie infrastruktury transportowej Ukrainy po zakończeniu wojny – dodała.

– Propozycja zmiany TEN-T to rewolucyjny krok ku przyłączeniu Ukrainy do systemu transportowego Unii Europejskiej – skomentował na Twitterze Mikołaj Wild, prezes CPK. – Konieczne staje się jednocześnie uzupełnienie przebiegu korytarza Bałtyk – Morze Czarne/Morze Egejskie o odcinek łączący Warszawę i Lwów – dodał. Po stronie polskiej mowa o autostradzie A2 na wschód od stolicy.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5