Partner serwisu
Drogi i autostrady

Katowice. Bliski finał prac na budowie węzła w Giszowcu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Autor:

Redakcja

Data publikacji:
12-04-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Katowice. Bliski finał prac na budowie węzła w Giszowcu
fot. UM Katowice
Zakończył się ważny etap prac związanych z budową węzła drogowego na przecięciu DK-86 (ul. Pszczyńska) z DK-81 (ul. 73 Pułku Piechoty). Na 20 kwietnia zaplanowano otwarcie dwóch zjazdów dla ruchu tranzytowego. Jednocześnie ruszy rozbudowa węzła Kolista, który powstaje z myślą o ruchu lokalnym. Kierowców czekają zmiany.

Finał jednaj z najważniejszych inwestycji drogowych w Katowicach już blisko. Przypomnijmy, w stolicy woj. śląskiego trwa przebudowa układu drogowego na Giszowcu. W ramach inwestycji powstaje bezkolizyjny węzeł na przecięciu dróg krajowych nr 86 (ul. Pszczyńska) i nr 81 (73 Pułku Piechoty) a wraz z nim rozbudowywana jest ul. Pszczyńska od autostrady A4 do ul. Górniczego Stanu. Węzeł powstaje z myślą o ruchu tranzytowym. Skorzystają kierowcy jadący w kierunku Tychów, Cieszyna i Skoczowa, a także jadący w kierunku na północ do autostrady A4 i dalej Krakowa i Wrocławia oraz Łodzi i Gdańska.

Częścią tego przedsięwzięcia jest także rozbudowa węzła drogowego Kolista. W tym przypadku inwestycja będzie służyła ruchowi lokalnemu.

Węzeł dla tranzytu jest bliski finału, natomiast prace nad węzłem Kolista ruszą 20 kwietnia.

Na 20 kwietnia zaplanowano otwarcie zjazdów z ul. Pszczyńskiej zarówno z kierunku centrum Katowic, jak i od strony Tychów w stronę Ligoty, Ochojca i Brynowa (ulica 73 Pułku Piechoty - DK81). W sumie do dyspozycji kierowców będzie już 7 z 9 łącznic. Celem inwestycji jest oddzielenie ruchu lokalnego od tranzytowego oraz zmniejszenie jego natężenia. Jednocześnie rusza kolejny etap prac, który wiąże się z czasowym zamknięciem ulicy Kolistej.

– Prace w Giszowcu zmierzają już ku końcowi, ich zaawansowanie obecnie wynosi blisko 90%. Od 20 kwietnia kierowcy będą mogli korzystać z dwóch nowych odcinków, które stanowią kluczowy element budowy bezkolizyjnego węzła dróg krajowych – DK86 i DK81, a za kilka miesięcy inwestycja będzie w całości gotowa – mówi prezydent Katowic Marcin Krupa.

Zakończenie inwestycji planowane jest na drugą połowę roku. – Obecnie jesteśmy skoncentrowani na robotach wykończeniowych na obiektach mostowych oraz robotach drogowych konstrukcyjnych, brukarskich oraz bitumicznych na nowo budowanych wschodnich jezdniach ul. Pszczyńskiej (DK86) – mówi cytowany w komunikacie Tomasz Kawalec, kierownik budowy z firmy NDI – generalnego wykonawcy robót.

Zamknięcie jednego i otwarcie nowego etapu prac oznacza zmiany dla użytkowników ruchu. Od 20 kwietnia kierowcy jadący w kierunku centrum miasta z Ligoty, Ochojca, jak i w stronę Ligoty, Ochojca i Brynowa z kierunku Tychów będą już korzystać z bezkolizyjnego węzła. Ruch na ul. 73 Pułku Piechoty do centrum będzie się odbywał jednym pasem.

Jednocześnie wraz z rozpoczęciem prac przy węźle Kolista, jego część po stronie Giszowca zostanie zamknięta w obu kierunkach. – Mieszkańcy dzielnicy Giszowiec, chcący dojechać do centrum Katowic, bądź w kierunku Tychów, będą kierowani objazdem poprzez ulice: Szopienicką, Górniczego Dorobku, Gospodarczą do al. Murckowskiej – tłumaczu Bogusław Lowak, naczelnik wydziału transportu Urzędu Miasta Katowice.

– Natomiast mieszkańcy fragmentu osiedla przy wyłączonym z ruchu odcinku ul. Kolistej, jadący do centrum Katowic, będą kierowani do skrzyżowania ul. Kolistej z ul. 73 Pułku Piechoty, a następnie w stronę nowej łącznicy zlokalizowanej przy wyjeździe z DK81. Dla pieszych przygotowano ciąg pieszy łączący ul. Kolistą na wysokości stacji paliw ze skrzyżowaniem z ul. Karolinki i 73 Pułku Piechoty. Zostanie on częściowo zlokalizowany na terenie kopalni Murcki-Staszic – dodaje cytowany w komunikacie naczelnik.

Prace na zlecenie miasta Katowice prowadzi NDI. Koszt robót to blisko 310 mln zł.




Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Elżbieta Pałys 06 września 2023

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Ostatni odcinek S11 w zachodniopomorskim ma wykonawcę

Drogi i autostrady

Stalowa Wola z drogimi ofertami na projekt rozbudowy Trasy Podskarpowej

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Elżbieta Pałys 06 września 2023

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Ostatni odcinek S11 w zachodniopomorskim ma wykonawcę

Drogi i autostrady

Stalowa Wola z drogimi ofertami na projekt rozbudowy Trasy Podskarpowej

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5