Rynek Infrastruktury
– W zasadzie możemy mówić o finiszu prac żelbetowych na podporach i przyczółkach – mówi dyrektor d.s. realizacji kontraktów w firmie Gotowski, Paweł Pietraszak. – Ostatnie roboty prowadzimy jeszcze na 2 podporach znajdujących się na środku Wisły. Po obu stronach zbudowaliśmy dojazdy do przyczółków. Na razie dostosowaliśmy je do poziomu placu montażowego, skąd nasuwana będzie konstrukcja stalowa – dodaje dyrektor.
Powstaje ona w kawałkach w Bydgoszczy w Zakładzie Konstrukcji Stalowych wykonawcy. Obecnie wytworzono już 28 elementów, a pierwsze dziesięć przetransportowano na plac budowy. Cztery części można zobaczyć od strony Kamienia, a kolejne sześć trafiło na lewy brzeg w Solcu.
– Transport tych części jest dla nas dużym wyzwaniem ze względu na gabaryty. W sumie musimy z Bydgoszczy przywieźć 132 elementy, których długość dochodzi do 22 m, wysokość do 3,8 m, a szerokość do 6 m. Pierwszy etap nasuwania konstrukcji stalowej planujemy przeprowadzić na przełomie listopada i grudnia – wyjaśnia Pietraszak.
Budowa ponad kilometrowego mostu pomiędzy miejscowościami Kamień na Lubelszczyźnie i Solcem nad Wisłą na Mazowszu to największa inwestycja realizowana przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie. Most powstaje w ciągu DW-747, która ma stanowić wygodne połączenie pomiędzy Lublinem i Radomiem oraz Kielcami. Zgodnie z umową inwestycja zakończy się do grudnia 2014 roku. Kontrakt jest warty 209 mln zł.