Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, do wojewody lubelskiego wpłynął wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej w odniesieniu do odcinka drogi ekspresowej S17 łączącego węzły Zamość Wschód – Zamość Południe. Pozytywne rozpatrzenie wniosku będzie równoznaczne z zielonym światłem dla wykonawcy na wejście na plac budowy.
12,5-kilometrowy odcinek ma przebiegać od węzła Zamość Wschód na skrzyżowaniu z drogą krajową nr 74 w Jarosławcu do węzła Zamość Południe za Wólką Łabuńską na skrzyżowaniu z drogą krajową nr 17 i drogą powiatową w kierunku miasta Tyszowce, omijając od strony wschodniej drogę krajową nr 17 wraz z miejscowościami Barchaczów i Łabunie. Wybuduje go Budimex w ramach formuły “projektuj i buduj”, a wartość kontraktu opiewa na nieco ponad 440 mln zł. GDDKiA wskazuje, że wykonawca w ciągu 10 miesięcy od podpisania umowy zgodnie z jej zapisami przygotował dokumentację niezbędną do złożenia wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, czyli tzw. decyzji ZRID.
Wydanie decyzji ZRID umożliwi rozpoczęcie prac budowlanych, określając granice terenu do przejęcia przez Skarb Państwa w celu realizacji nowej drogi i tym samym rozpoczęcie realizacji procedur odszkodowawczych za przejmowane od innych właścicieli nieruchomości. Postępowanie administracyjne będzie realizowane przez wojewodę lubelskiego, do którego został złożony wniosek. Jego kluczowym elementem będzie wycena nieruchomości przez biegłych rzeczoznawców majątkowych, a ta będzie podstawą do określenia wartości odszkodowań. Przewiduje się, że wydanie decyzji ZRID w sprawie rzeczonego odcinka drogi ekspresowej S17 nastąpi w pierwszym kwartale 2024 roku.
Obecnie podpisano już umowy na niemal wszystkie odcinki drogi ekspresowej S17 między Zamościem a rejonem granicy polsko-ukraińskiej, a budowa jednego z nich, czyli obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego, zmierza ku końcowi (dobudowa drugiej jezdni ma zostać sfinalizowana jeszcze w trzecim kwartale bieżącego roku). Całym odcinkiem z Zamość – Hrebenne pojedziemy najprawdopodobniej w drugiej połowie 2026 roku. Trasa z przygranicznego Hrebenne do podlubelskiego miasta Piaski będzie miała łącznie ok. 125 kilometrów długości.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.