Do wojewody podkarpackiego trafił wniosek o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej dla budowy trasy ekspresowej S19 Dukla-Barwinek.
Trasa między Duklą a Barwinkiem graniczy bezpośrednio ze Słowacją. Jednocześnie jest to jeden z trudniejszych odcinków S19 pod względem budowy geologicznej i uwarunkowań środowiskowych.
Inwestycja realizowana będzie w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych, w systemie Projektuj i buduj. W ramach zadania wybudowany zostanie węzeł drogowy Barwinek zlokalizowany w miejscu połączenia S19 z istniejącą DK19.
Zadanie zrealizuje firma Polaqua, a wartość kontraktu to ponad 1,5 mld zł. Nowa trasa będzie ponad 18-kilometrową dwujezdniową drogą ekspresową o dwóch pasach ruchu w obu kierunkach z zatokami awaryjnymi. Wszystkie prace powinny zostać ukończone w II kwartale 2027 roku.
Do wojewody podkarpackiego trafił już wniosek o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej dla S19 Dukla-Barwinek. Uzyskanie tej decyzji umożliwi rozpoczęcie budowy.
Wykonawca opracował dokumentację niezbędną do złożenia wniosku o wydanie decyzji ZRID, która określi granice terenu przewidzianego do przejęcia pod budowę drogi i umożliwi rozpoczęcie procedury odszkodowawczej za przejmowane na rzecz Skarbu Państwa nieruchomości.
– Postępowanie administracyjne w tej sprawie będzie prowadził wojewoda podkarpacki. Powołani przez niego niezależni biegli - rzeczoznawcy majątkowi - oszacują wartość nieruchomości, co będzie podstawą do wydania decyzji odszkodowawczej. Na jej podstawie GDDKiA wypłaci odszkodowanie za przejęte nieruchomości – tłumaczą przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Dla wykonawcy inwestycji, uzyskanie decyzji ZRID oznaczać będzie możliwość rozpoczęcia robót budowlanych po wcześniejszym przekazaniu placu budowy. GDDKiA planuje, że będzie to możliwe w połowie 2024 roku.
W ramach zadania wybudowane zostaną m.in. obiekty inżynierskie. W ciągu trasy głównej będzie to 15 estakad. Najdłuższa będzie miała ok. 1,1 km długości i rozpięta będzie nad doliną na filarach o wysokości ok. 30 m od poziomu terenu. Powstanie również dziewięć mostów, cztery wiadukty drogowe, sześć przejść dla zwierząt (cztery dla zwierząt małych, jedno dla zwierząt średnich, jedno dla zwierząt dużych), a także szereg obiektów w ciągu poprzecznych oraz dodatkowych jezdni.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.