fot. GDDKiAObwodnica Olesna w przebiegu drogi ekspresowej S11
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że złożony został wniosek o decyzję środowiskową dla 35-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S11 w województwie śląskim, stanowiącego obwodnicę Tarnowskich Gór. Tym samym w toku znajdują się już postępowania w tym zakresie dotyczące całego przebiegu tej trasy w regionie.
Państwowy zarządca infrastruktury drogowej złożył wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Katowicach. Wniosek dotyczy odcinka od rzeki Mała Panew do węzła z autostradą A1 w Piekarach Śląskich. To drugi tego rodzaju wniosek po złożonym w czerwcu, który dotyczył budowy odcinka łączącego granicę województw opolskiego i śląskiego oraz rzekę Mała Panew. Tym samym, jak wskazuje GDDKiA, w toku znajdują się postępowania w zakresie wydania decyzji środowiskowej dla całej drogi ekspresowej S11 w województwie śląskim.
GDDKiA informuje, że dla każdego z odcinków w województwie śląskim w ramach Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego wykonanego przez biuro projektowe Complex Projekt z Katowic opracowano cztery warianty przebiegu, przy czym przebieg trasy w Piekarach Śląskich jest identyczny w przypadku każdego z nich – wzdłuż bądź w śladzie drogi wojewódzkiej nr 911, od planowanego węzła Radzionków do węzła z autostradą A1. W przypadku samego węzła z autostradą A1 przewidziano jednak trzy warianty – GDDKiA podkreśla, że decyzja środowiskowa nie będzie rozstrzygająca w tym zakresie, a wybór wariantu inwestorskiego zostanie dokonany na etapie przygotowywania koncepcji programowej. We wniosku o wydanie decyzji środowiskowej zawarto zatem wariant o największym zakresie oddziaływania na środowisko i największej powierzchni.
Łączna długość odcinków w regionie wyniesie ok. 65 kilometrów, jednak należy się spodziewać, że z uwagi na wysoką gęstość zaludnienia budowa drogi szybkiego ruchu będzie większym wyzwaniem inżynierskim i organizacyjnym niż choćby na Pomorzu Środkowym. Docelowo trasa ma połączyć Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolię z Koszalinem przez Lubliniec, Kluczbork, Ostrów Wielkopolski, Poznań, Piłę i Szczecinek. Jak wskazuje GDDKiA, wniosek o wydanie decyzji środowiskowej kończy początkowy etap realizacji inwestycji. Decyzja środowiskowa będzie równoznaczna z zatwierdzeniem ostatecznego wariantu przewidzianego do realizacji. Równolegle mają być realizowane prace związane z przygotowywaniem koncepcji programowej, która ma uszczegółowić przyjęte rozwiązania.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.