Kęty dokończą budowę północno-zachodniej obwodnicy miasta. Ostatni odcinek powstający w ramach miejskiej inwestycji zrealizuje Strabag. Jest już umowa na to zadanie.
Nowa droga będzie miała 1,28 km długości i połączy drogę krajową nr 52 z drogą wojewódzką nr 948, tj. ulice Klasztorną i Staszica.
Wyświetl większą mapę
Powstanie jednojezdniowa droga klasy Z o szerokości jezdni wynoszącej 7 m. Zaplanowano budowę chodnika, ścieżki rowerowej, zatok autobusowych i dróg dojazdowych. Trasa zostanie oświetlona lampami LED.
To ostatni odcinek zaplanowanej obwodnicy miasta i zarazem trzeci, który zrealizuje ten sam wykonawca. – Cieszymy się, że nasze doświadczenie i dotychczasowa współpraca została doceniona przez zamawiającego. Jestem przekonany, że podobnie jak przy realizacji poprzednich odcinków, nasz zespół dołoży starań, żeby kontrakt zrealizować z zachowaniem najwyższych standardów i w założonym harmonogramie – mówi Łukasz Płonka, dyrektor Oddziału Strabag Infrastruktura Południe, cytowany w komunikacie.
– Budowa, która niebawem się rozpocznie stanowi ostatni element układanki i pozwoli nam połączyć istniejące już odcinki obwodnicy w jedną całość – mówi Marcin Śliwa, pełniący obowiązki burmistrza Kęt. Dodaje, że prace nie będą utrudniać ruchu drogowego w Kętach, ponieważ będą prowadzone po nowym śladzie.
Budowa powinna się rozpocząć w drugim kwartale tego roku i zakończy w ciągu 18 miesięcy. Oznacza to, że mieszkańcy skorzystają z niej przed końcem przyszłego roku.
Zawarta właśnie umowa jest warta blisko 19 mln zł, z czego większość – ok.18 mln zł – pokryje dotacja uzyskana w ramach Polskiego Ładu.
Budowa pierwszego odcinka północno-zachodniej obwodnicy Kęt rozpoczęła się w 2019 r. a zakończyła w 2020 r. Powstało wówczas 500 m drogi pomiędzy ulicami Staszica i Mickiewicza. Kolejny fragment został oddany do użytku w roku 2022. Pod koniec ubiegłego roku zakończyła się natomiast budowa 400-metrowego odcinka pomiędzy rondem na ul. Sobieskiego, a skrzyżowaniem z ul. Klasztorną.
Dzięki domknięciu inwestycji z miasta wyprowadzony zostanie ruch tranzytowy. Poprawi się jednocześnie komunikacja na trasie między Oświęcimiem i Bielsko-Białą.