Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Jarosław: Obwodnica za ponad 450 mln zł ma chronić mieszkańców i zapewnić rozwój

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
10-01-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Jarosław: Obwodnica za ponad 450 mln zł ma chronić mieszkańców i zapewnić rozwój
fot. GDDKiA Rzeszów
Niedługo minie miesiąc odkąd Jarosław odetchnął od ciężarówek mknących przez miasto. To wszystko dzięki ponad 11-kilometrowej obwodnicy, która powstała nakładem 468,4 mln zł. – Otwarcie obwodnicy to historyczny moment dla rozwoju naszego miasta, czekaliśmy na ten dzień od kilkudziesięciu lat – mówi portalowi „rynekinfrastruktury.pl” Andrzej Wyczawski, burmistrz Jarosławia.

– Jestem bardzo zadowolony, że udało się doprowadzić do realizacji tej drogi między innymi dzięki dobrej współpracy z parlamentarzystami, wojewodą, a także Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad – mówi burmistrz.

Andrzej Wyczawski przypomina, że pierwsze prace koncepcyjne przy budowie obwodnicy Jarosławia rozpoczęły się w 1992 roku. Następnie aktualizowano dokumentacje i wnioski. – Od 1999 roku sprawa zaczęła nabierać tempa, a w roku 2006 nasza obwodnica została zapisana do dofinansowania z programów unijnych – oznajmia burmistrz Jarosławia.

– Na mocy uchwały radnych zdecydowałem o wykupie tzw. resztówek - czyli gruntów przyległych do obwodnicy, ale nie leżących ściśle w jej pasie oraz wzięcia na siebie budowy łącznika o długość 478 m u wylotu z Jarosławia na wysokości huty szkła. Było to konieczne, aby odciążyć natężenie ruchu samochodowego od strony Przemyśla – tłumaczy portalowi „rynekinfrastruktury.pl” Wyczawski.

Burmistrz mówi, że od wschodniej strony miasta, tylko z huty szkła wyjeżdża dziennie 200 załadowanych samochodów transportowych, co i tak stanowi znikomą część wszystkich pojazdów przejeżdżających przez miasto. – Bardzo duży ruch tranzytowy i lokalny, sięgający 17 tys. pojazdów na dobę, od lat powodował, paraliż komunikacyjny Jarosławia – przyznaje burmistrz Jarosławia.

 


Większy widok mapy

Burmistrz Andrzej Wyczawski dostrzega wiele zalet powstania obwodnicy. Jedną z nich jest przeniesienie ruchu tranzytowego z centrum miasta, co w znaczący sposób zmniejszy uciążliwe oddziaływanie istniejącej drogi na otoczenia miasta i zabudowę mieszkaniową w centrum. Ponadto, zmniejszy hałas, drgania i zanieczyszczenie powietrza.

– Te dwa pasy okalające miasto od strony północnej na zawsze zmieniły jego krajobraz. Stworzyły nowy układ komunikacyjny, który pozwoli również na zmianę ruchu w samym centrum, umożliwi szybsze i bezpieczniejsze poruszanie się po nim. Stworzy możliwości urządzenia nowych parkingów czy ścieżek rowerowych. I sprawi, mam nadzieję, że miasto stanie się bardziej przyjazne dla przyszłych inwestorów – oznajmia portalowi „rynekinfrastruktury.pl” burmistrz Jarosławia Andrzej Wyczawski.

Obwodnica Jarosławia ma 11,3 km. Jej budowa rozpoczęła się w marcu 2010 r. Głównym wykonawcą była firma Eurovia. Budowa kosztowała 468,4 mln zł, została dofinansowana z funduszy unijnych kwotą 178 mln złotych. W ramach inwestycji powstały drogi dojazdowe o łącznej długości 10 km oraz 4 bezkolizyjne węzły drogowe.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

ZDW w Olsztynie szuka projektanta obejścia Bisztynka

Drogi i autostrady

ZDW w Olsztynie szuka projektanta obejścia Bisztynka

Mikołaj Kobryński 23 sierpnia 2024

Duży przetarg drogowy na Mazowszu. Skaryszew zyska obwodnicę

Drogi i autostrady

Obwodnica Starogardu Gdańskiego: Wariant przebiegu wstępnie zaakceptowany

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

ZDW w Olsztynie szuka projektanta obejścia Bisztynka

Drogi i autostrady

ZDW w Olsztynie szuka projektanta obejścia Bisztynka

Mikołaj Kobryński 23 sierpnia 2024

Duży przetarg drogowy na Mazowszu. Skaryszew zyska obwodnicę

Drogi i autostrady

Obwodnica Starogardu Gdańskiego: Wariant przebiegu wstępnie zaakceptowany

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5