Partner serwisu
Drogi i autostrady

Jak poprawić ostatni fragment drogi do Zakopanego?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Autor:

ep.

Data publikacji:
18-01-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Jak poprawić ostatni fragment drogi do Zakopanego?
Fot. Google Maps
Co zrobić, by poprawić przepustowość ostatniego fragmentu zakopianki? Na to pytanie ma odpowiedzieć firma Sweco Polska, której GDDKiA zleciła opracowanie koncepcji programowej dla przebudowy DK-47 od Szaflar do Zakopanego.

Podpisana właśnie umowa ma wartość ponad 3,5 mln zł. Za tę kwotę wykonawca opracuje koncepcję programową, określi także wstępnie zakres rzeczowy i finansowy planowanej inwestycji, która ma poprawić płynność ruchu i bezpieczeństwo na tej trasie. Wykonawca pokaże również, jaka jest efektywność planowanej inwestycji oraz możliwe warianty przebudowy lub rozbudowy drogi.

Wszystkie prace mają się zakończyć opracowaniem wytycznych dla projektu budowlanego oraz uzyskaniem decyzji środowiskowej.

Prace obejmą odcinek blisko 12 km od Szaflar do Zakopanego. Obecnie kierowcy mają do dyspozycji jeden pas ruchu dla każdego kierunku. Średnie dobowe natężenie ruchu na tym odcinku wynosi 19,2 tys. pojazdów na dobę. Jak podała GDDKiA, w ciągu ostatnich pięciu lat ruch wzrósł o 41 proc.

Droga w dużej mierze wykorzystywana jest przez ruch turystyczny, w okresie sprzyjającym wyjazdom na trasie tworzą się zatory.

Poprawa przepustowości tego odcinka jest sporym wyzwaniem, gdyż większość trasy przebiega przez teren zabudowany, co ogranicza rozbudowę. Tylko na 10-kilometrowym odcinku jest 186 zjazdów na posesje.

Wśród rozważanych pomysłów na poprawę przepustowości zakopianki jest m.in. wyznaczenie dodatkowego środkowego pasa, który mógłby być uruchamiany w zależności od potrzeb dla jednego lub drugiego kierunku jazdy. O takim rozwiązaniu dla trasy do Zakopanego od Nowego Targu mówił niedawno minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Na razie jednak, jak to określił minister, jest to „marzenie inżynierów”. Na pytanie o to, co jest możliwe w praktyce odpowiedzą projektanci.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Duże zainteresowanie projektowaniem obwodnicy Tarnowa

Drogi i autostrady

Duże zainteresowanie projektowaniem obwodnicy Tarnowa

Elżbieta Pałys 02 marca 2023

Powstanie nowy układ drogowy na granicy Suchego Lasu i Poznania

Drogi i autostrady

Kto najwięcej projektuje dla GDDKiA

Drogi i autostrady

Kto najwięcej projektuje dla GDDKiA

Elżbieta Pałys 18 lutego 2021

Bliżej dwujezdniowej drogi siódemki do granicy w Chyżnem

Drogi i autostrady

Trzy warianty obwodnicy Piwnicznej Zdroju. Można opiniować

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Duże zainteresowanie projektowaniem obwodnicy Tarnowa

Drogi i autostrady

Duże zainteresowanie projektowaniem obwodnicy Tarnowa

Elżbieta Pałys 02 marca 2023

Powstanie nowy układ drogowy na granicy Suchego Lasu i Poznania

Drogi i autostrady

Kto najwięcej projektuje dla GDDKiA

Drogi i autostrady

Kto najwięcej projektuje dla GDDKiA

Elżbieta Pałys 18 lutego 2021

Bliżej dwujezdniowej drogi siódemki do granicy w Chyżnem

Drogi i autostrady

Trzy warianty obwodnicy Piwnicznej Zdroju. Można opiniować

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5