Partner serwisu
Drogi i autostrady

IVIA przygotuje koncepcję poprawy przepustowości odcinka Zakopianki

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS

Data publikacji:
13-11-2023
Ostatnia modyfikacja:
13-11-2023
Źródło:
Rynek Infrastruktury/GDDKiA

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
IVIA przygotuje koncepcję poprawy przepustowości odcinka Zakopianki
fot. GDDKiA
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozstrzygnęła przetarg na opracowanie koncepcji poprawy przepustowości 7-kilometrowego odcinka Nowy Targ – Szaflary na drodze krajowej nr 47. To kolejny krok w kierunku poprawy bezpieczeństwa i płynności ruchu drogowego na Zakopiance.

Droga krajowa nr 47, łącząca węzeł Zabornia koło Rabki-Zdroju z Zakopanem, stanowi główny korytarz komunikacyjny zapewniający dojazd samochodem w Tatry z Krakowa. Od lat obserwuje się na niej ciągły wzrost natężenia ruchu. W 2021 roku średnie dobowe natężenie ruchu szacowano na 22 tys. pojazdów, co oznacza wzrost aż o 45% w porównaniu z rokiem 2015. Co więcej, w rzeczonym okresie o 73% wzrósł ruch samochodów ciężarowych. Tak duży ruch powoduje kumulację utrudnień w sezonach turystycznych.

GDDKiA od wielu lat sukcesywnie realizuje jednak przebudowę popularnej Zakopianki, w wyniku czego coraz większa część przebiegu trasy to droga w układzie 2x2. W przyszłym roku planowane jest oddanie do użytku odcinka Rdzawka – Nowy Targ, przez co dwa pasy ruchu w każdym kierunku będą dostępne dla kierowców na całej długości między Krakowem a Nowym Targiem. Przewidywany dalszy etap prac zakłada zatem zwiększenie przepustowości odcinków na południe od Nowego Targu.

Jak informuje zarządca państwowej sieci dróg, w przetargu na wykonanie koncepcji poprawy przepustowości odcinka drogi krajowej nr 47 za najkorzystniejszą uznana została oferta złożona przez spółkę IVIA, wyceniona na 3,75 mln zł. Od chwili podpisania kontraktu wykonawca będzie miał 32 miesiące na jej wykonanie, przy czym przedmiot umowy obejmie również uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

Choć określenie szczegółowego zakresu prac będzie należało do wykonawcy opracowania, już dziś wiadomo, że odcinek Nowy Targ – Szaflary pozostanie w istniejącym śladzie, jednak tam, gdzie to możliwe, zostanie rozbudowany o drugi pas ruchu w każdym kierunku. Przewiduje się również rozbudowę skrzyżowań i przebudowę zjazdów. Warto dodać, że prace przygotowawcze w zakresie przebudowy odcinka Szaflary – Zakopane są bardziej zaawansowane. Umowa na przygotowanie dokumentacji projektowej została bowiem podpisana już w styczniu. Jak wskazuje GDDKiA, przebudowa całego odcinka Nowy Targ – Zakopane możliwa będzie po 2028 roku.

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zakończono nabór wniosków na projekty transportowe w ramach CEF

Drogi i autostrady

Zakończono nabór wniosków na projekty transportowe w ramach CEF

Mikołaj Kobryński 01 lutego 2024

Horała: Nie udało się uniknąć błędów

Biznes i przemysł

Horała: Nie udało się uniknąć błędów

Mateusz Kieruzal 01 lutego 2024

Łódzkie otwiera nowe rondo i zapowiada przebudowę DW-583

Drogi i autostrady

Zobacz również:

GDDKiA wybrała wykonawcę nowego węzła na Zakopiance

Drogi i autostrady

GDDKiA wybrała wykonawcę nowego węzła na Zakopiance

Mikołaj Kobryński 25 stycznia 2024

E&C zaprojektuje nowe mosty na Zakopiance

Drogi i autostrady

E&C zaprojektuje nowe mosty na Zakopiance

Mikołaj Kobryński 22 stycznia 2024

Przetarg na nowy węzeł drogowy w Myślenicach rozstrzygnięty

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Zakończono nabór wniosków na projekty transportowe w ramach CEF

Drogi i autostrady

Zakończono nabór wniosków na projekty transportowe w ramach CEF

Mikołaj Kobryński 01 lutego 2024

Horała: Nie udało się uniknąć błędów

Biznes i przemysł

Horała: Nie udało się uniknąć błędów

Mateusz Kieruzal 01 lutego 2024

Łódzkie otwiera nowe rondo i zapowiada przebudowę DW-583

Drogi i autostrady

Zobacz również:

GDDKiA wybrała wykonawcę nowego węzła na Zakopiance

Drogi i autostrady

GDDKiA wybrała wykonawcę nowego węzła na Zakopiance

Mikołaj Kobryński 25 stycznia 2024

E&C zaprojektuje nowe mosty na Zakopiance

Drogi i autostrady

E&C zaprojektuje nowe mosty na Zakopiance

Mikołaj Kobryński 22 stycznia 2024

Przetarg na nowy węzeł drogowy w Myślenicach rozstrzygnięty

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5