Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała ofertę złożoną przez spółkę IVIA jako najkorzystniejszą w przetargu na opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla budowy drogi ekspresowej S7 z Krakowa do Myślenic. Jeśli nie wpłyną odwołania, możliwe będzie podpisanie umowy o wartości ponad 23 mln zł na przygotowanie opracowania wraz z uzyskaniem decyzji środowiskowej. Wykonawca będzie miał aż 6 lat na realizację zadania.
Droga krajowa nr 7, droga ekspresowa S7 oraz droga krajowa nr 47 pomiędzy Krakowem a Zakopanem tworzą tzw. Zakopiankę. Korytarz drogowy łączący stolicę Małopolski z Tatrami charakteryzuje duże i ciągle rosnące natężenie ruchu. Choć za sprawą realizowanych inwestycji już wkrótce jego większa część, łącząca Kraków i Nowy Targ, będzie w całości dwujezdniowa, wysoce problematyczny pozostaje najbardziej obciążony odcinek pomiędzy Krakowem a Myślenicami. Nie jest to droga ekspresowa, a dwujezdniowa droga krajowa.
Jak wskazuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, występują na niej nienormatywne łuki, kolizyjne skrzyżowania i przejścia dla pieszych, a także pojedyncze zjazdy. Fragment jest bardzo intensywnie wykorzystywany zarówno w ruchu tranzytowym, jak i lokalnym. – Przeprowadzone prognozy ruchu przewidują dynamiczny wzrost natężenia ruchu w najbliższych latach – podkreśla GDDKiA. Dlatego planowana jest budowa drogi ekspresowej w tej relacji. W tym celu zarządca państwowej sieci dróg ogłosił drugi przetarg na opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla inwestycji wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Wykonawca opracowania przygotuje możliwości przebiegu nowej drogi w pasie o szerokości od 80 do 150 metrów pomiędzy autostradą A4 a początkiem istniejącego fragmentu drogi ekspresowej S7 w Myślenicach, z uwzględnieniem kwestii technicznych, kosztów i oddziaływania nowej trasy na środowisko. Początek trasy przewidziano pomiędzy węzłami Kraków Południe i Kraków Bieżanów. Obecnie Zakopianka ma swój początek na pierwszym spośród wyżej wymienionych. – Dopuszczamy poszukiwanie wariantów bardziej na zachód lub na wschód, o ile takie rozwiązanie będzie korzystne i racjonalne – podkreśla GDDKiA, wskazując jednocześnie, że w każdym przypadku konieczne będzie uwzględnienie połączenia z drogą ekspresową S52, czyli tzw. Beskidzką Drogą Integracyjną. Przygotowanie opracowania będzie procesem wieloletnim. Potrwa bowiem aż 6 lat.
Głównym kryterium oceny ofert w przetargu była cena. Z tego tytułu potencjalni wykonawcy mogli uzyskać do 60% punktów. Pozostałe kryteria dotyczyły doświadczenia specjalistów w poszczególnych branżach. O wyborze oferty spółki IVIA przesądziły najniższa cena oraz najwyższa możliwa liczba punktów w ramach kryterium “zespół ekspertów”. Oferta uzyskała łącznie 88,5% punktów możliwych do zdobycia. Powyżej 70% punktów przyznano także ofertom Multiconsult Polska oraz konsorcjum SWECO i Pracowni Inżynierskiej KLOTOIDA. Jeżeli pozostali oferenci nie złożą w ciągu 10 dni odwołań, GDDKiA oraz IVIA będą mogły podpisać umowę, jeżeli wybrany ofert przedstawi gwarancję należytego wykonania prac.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.