GDDKiA rusza z nowym przetargiem na Regionalne Punkty Wdrożeniowe w ramach Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem Drogowym. Po tym jak nie udało się dopasować budżetu inwestora do oczekiwań rynku, tym razem zamówienie zostało zoptymalizowane.
Wcześniejsze postępowania trzeba było unieważnić. Zaplanowany budżet został znacząco przekroczony. Generalna Dyrekcja podjęła kolejną próbę.
Jak podano, dokonano optymalizacji zamówienia z uwzględnieniem wniosków i pytań składanych przez wykonawców. – Jesteśmy otwarci na dialog z branżą, a taka współpraca jest szansą na przygotowanie właściwie skalkulowanych ofert – deklaruje GDDKiA.
Wprowadzone zostały zmiany w zakresie zdolności technicznych i kwalifikacji zawodowych wykonawcy, m.in. poprzez wydłużenie okresu weryfikacji doświadczenia do 8 lat w zakresie realizacji zamówienia czy pracy eksperta IT. Zmniejszono także wymagania dotyczące pełnienia funkcji kierowniczych przez kierownika projektu – zamiast dwóch zadań, teraz wystarczy tylko jedno.
Z kolei z zabezpieczenia należytego wykonania umowy wyłączono prawo opcji oraz wprowadzono dwa etapy realizacji kamienia milowego nr 2, tym samym wydłużając termin jego realizacji. – Obecnie pierwszy etap realizacji kamienia milowego nr 2 wynosi 210, a drugiego 360 dni od podpisania umowy – informuje GDDKiA.
– Zmiany dotyczą również kwestii rozliczenia, a dokładnie wypłacania zaliczki na realizację kamieni milowych nr 3, 4 i 5. Wprowadziliśmy również pewne korekty w wymaganiach technicznych dotyczące m.in. liczby i klas modułów rozproszonych – komunikuje inwestor.
Co ma powstać
W ramach Regionalnych Projektów Wdrożeniowych zostanie zaprojektowana, wdrożona i uruchomiona infrastruktura przydrożna Inteligentnych Systemów Transportowych (ITS), np. moduły sterowania prędkością i pasami ruchu, czy moduły informowania podróżujących o utrudnieniach wraz z wykonaniem testów i podłączeniem do regionalnych Centrów Zarządzania Ruchem (CZR) w m. Dworek (k. Gdańska) oraz Kończyce (k. Zabrza).
Przetarg obejmie obszarowo drogi wchodzące w skład sieci drogowej KSZRD Etap 1 na terenie Oddziałów GDDKiA w Gdańsku i w Olsztynie (cz. 1 – drogi S6 i S7 oraz CZR Dworek) oraz Oddziału w Katowicach ( cz. 2 – drogi A1, A4, S1 i DK-1 oraz CZR Zabrze-Kończyce).
Wykonawca będzie miał do wykonania testy oraz integrację systemową, a następnie będzie świadczyć usługi wsparcia, utrzymania i rozwoju systemu w ramach projektu KSZRD Etap 1. W ramach projektu RPW zostaną zintegrowane z Systemem Centralnym, stworzonym w ramach Centralnego Projektu Wdrożeniowego.
Duże wsparcie z UE
Projekt KSZRD Etap 1 uzyskał dofinansowanie w kwocie ponad 123 mln euro z środków unijnych w ramach Instrumentu „Łącząc Europę”. Jest prowadzony pod nadzorem Komisji Europejskiej poprzez agencję wykonawczą INEA. Na poziomie krajowym nadzór sprawuje Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej oraz Centrum Unijnych Projektów Transportowych.
„Serce” z umową
6 maja GDDKiA podpisała umowę na najważniejszą część planowane Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem, czyli Centralny Punkt Wdrożeniowy. Także i tu nie do razu udało się znaleźć wykonawcę ze względu na rozbieżność miedzy planowanym budżetem a cenami ofert. Tę część ma wykonać firma Alumbrados Viarios Sociedad Anonima. Umowa jest warta 223,3 mln zł.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.