Firmy, która będzie sprawować nadzór nad budową obwodnicy Starogardu Gdańskiego w ciągu drogi krajowej numer 22, szuka Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. W przetargu wpłynęło aż 13 ofert.
DK nr 22 w rejonie Starogardu Gdańskiego przebiega głównie przez obszar zabudowy mieszkaniowej, stosunkowo blisko centrum miasta. Obecnie przejeżdża tędy średnio ok. 17 tys. samochodów każdego dnia. Najnowsze prognozy wskazują natomiast na wzrost średniego dobowego natężenia ruchu do 22 tys. pojazdów w perspektywie 2045 roku.
Konieczna jest zatem budowa obwodnicy. Koszt realizacji inwestycji szacuje się obecnie na 883 mln zł. Do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej wpłynęło ogłoszenie o przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie 16-kilometrowego obejścia miasta w przebiegu drogi krajowej nr 22.
GDDKiA ogłosiła też przetarg na pełnienie nadzoru nad projektowaniem i realizacją robót. Zakres umowy obejmie m.in.: pełnienie nadzoru nad projektowaniem, weryfikację dokumentacji projektowej, jej kompletności, wzajemnej zgodności, dokonanie kontrolnych obliczeń w celu znalezienia ewentualnych błędów; zarządzanie, pełnienie nadzoru inwestorskiego oraz kontrolę nad realizacją robót aż do daty wystawienia ostatecznego świadectwa płatności.
Znamy już oferty zainteresowanych firm. Wpłynęło ich aż 13, nie powinno być problemu z wyłonieniem zwycięzcy, bo większość ofert mieści się w zarezerwowanej przez GDDKiA kwocie ok. 11,9 mln zł.
Zestawienie ofert: CertusVia – ok. 9,8 mln zł; DTŚ – ok. 10,7 mln zł; ECM Group Polska – ok. 10,4 mln zł; Lafrentz Polska – ok. 9,8 mln zł; MGGP – ok. 8,7 mln zł; Multiconsult Polska – ok. 11,1 mln zł; Safege – ok. 10,3 mln zł; Scala.Ce – ok. 9,6 mln zł; SGS Polska – ok. 10,8 mln zł; konsorcjum Supervisar i B4 – ok. 13 mln zł; TPF – ok. 12,6 mln zł; konsorcjum Transprojekt Gdański i Promost – ok. 9,2 mln zł; ZBM – ok. 10 mln zł
Umowa ma obowiązywać przez 63 miesiące. Termin związania ofertą wyniesie 90 dni. Przy wyborze zwycięzcy GDDKiA weźmie pod uwagę przede wszystkim cenę (waga 60 %), ale też jakość (26 %) i doświadczenie personelu konsultanta (14 %).
Przypomnijmy, że początek trasy w wybranym wariancie znajduje się w miejscowości Sucumin. Jej centrum znajduje się niespełna 5 kilometrów od granic administracyjnych Starogardu Gdańskiego.
Obwodnica będzie przebiegać początkowo w kierunku południowo-wschodnim, następnie wschodnim i północno-wschodnim, zaś na ostatnim odcinku – północnym. Ponowne włączenie do istniejącego przebiegu DK nr 22 przewidziano za stadniną koni. Inwestycja umożliwi wyprowadzenie ruchu tranzytowego z liczącego 45 tys. mieszkańców miasta.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.