Partner serwisu
Drogi i autostrady

Inwestorzy nie spodziewają się trudnych roszczeń związanych z COVID-19

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
18-06-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Inwestorzy nie spodziewają się trudnych roszczeń związanych z COVID-19
fot. pixabay.com/pl/Bru-nO
Dwaj najwięksi inwestorzy publiczni – Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oraz PKP Polskie Linie Kolejowe – nie spodziewają trudnych sporów związanych z wpływem koronawirusa na realizację inwestycji. Przede wszystkim dlatego, że jak mówią, pandemia nie miała znaczącego wpływu na prowadzone prace. Inwestorzy zapewniają jednocześnie, że wszystkie roszczenia złożone przez wykonawców zostaną rozpatrzone.

Ostatnie trzy miesiące na inwestycjach kolejowych to pozytywne doświadczenia – ocenił podczas Kongresu Infrastruktury Polskiej Arnold Bresch, członek zarządu PKP PLK. – Szybo zareagowaliśmy, dzięki czemu udało się gładko przejść przez tę sytuację – stwierdził przedstawiciel inwestora kolejowego.

Jak mówił, kluczowe w tym okresie było zapewnienie ciągłości prac i utrzymania potencjału na budowach. Udało się to dzięki m.in. zacieśnieniu współpracy z wykonawcami.

– Nie było wielkiego wpływu koronawirusa na place budowy – mówił Arnold Bresch, podkreślając, że to także zasługa odpowiedzialnego podejścia ze strony wykonawców. – Oczywiście firmy złożyły powiadomienia o roszczeniach – przyznaje członek zarządu PKP PLK. – Nie obserwujemy jednak, spowolnienia prac w związku z koronawirusem – stwierdza.

Arnold Bresch zapewnia jednocześnie, że choć nie dostrzega globalnego problemu wpływu koronawirusa na inwestycje, to wszystkie roszczenia złożone przez wykonawców będą indywidualnie rozpatrywane. – Obserwujemy większą konsolidację branży i w tym kierunku będziemy szli – mówi odnosząc się do tego co zmienił ostatni trudny okres.

Podobnie trzy wiosenne miesiące ocenia Tomasz Żuchowski, generalny dyrektor dróg krajowych i autostrad. – Wspólnie z wykonawcami stanęliśmy na wysokości zadania. Nie spanikowaliśmy, nie kluczyliśmy, nie wstrzymaliśmy robót – mówił uczestnik debaty podczas KIP 2020.

Szef GDDKiA przyznał, że na początku marca były obawy dotyczące przyszłości budów. Szybko zostały one zniwelowane. – Na dziś przeroby mamy większe niż prognozowane. Jesteśmy w harmonogramie lub wyprzedzamy go – powiedział o trwających inwestycjach drogowych.

Jego zdaniem, najbliższe lata, to będzie będą dobrym czasem dla biznesu . Nawiązał do decyzji rządu o zwiększeniu budżetu na realizację Programu Budowy Dróg Krajowych o dodatkowe blisko 22 mld zł. – To zniweluje niedobory sprzed kilku lat – powiedział generalny dyrektor odpowiedzialny za drogi. Zapewnił, że nie zabraknie pracy dla firm.

Co do dobrej współpracy inwestorów i wykonawców zgodziła się ze stroną publiczną Anna Oleksiewicz, prezes Związku Ogólnopolskiego Związku Inżynierów i Projektantów. Jej spojrzenie na brak trudności związanych z COVID-19 jest jednak nieco inne.

– Nie mieliśmy wstrzymania prac, ale nie zgodzę się, że nie było żadnych zakłóceń – powiedziała. Przedstawicielka branży projektowej zwróciła uwagę, że w czasie pandemii z normalnego trybu pracy wyłączone zostały urzędy. – Pozyskiwanie dokumentów, składanie wniosków, uzyskiwanie decyzji było wyłączone. Dokumenty były składane do skrzynek bez potwierdzeń, nie było wiadomo na jakim są etapie, ani kto je proceduje – wskazała.

Zakłócenia były także związane z koniecznością przejścia na tryb pracy zdalnej. – Branża projektowa wymaga pracy na dokumentach w trybie dzielonym lub współdzielonym. Przy pracy zdalnej i ograniczonej przepustowości łącza internetowego możliwości w tym zakresie zostały ograniczone. – Były pewne obszary, których nie można było przekroczyć. To się przekłada na to, że roszczenia będą – stwierdziła prezes ZOPI.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Czy potencjał rynku odpowiada skali inwestycji?

Drogi i autostrady

Czy potencjał rynku odpowiada skali inwestycji?

RD/EP 14 czerwca 2022

Nowe przepisy środowiskowe wydłużą realizację inwestycji

Intermodal i logistyka

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Czy potencjał rynku odpowiada skali inwestycji?

Drogi i autostrady

Czy potencjał rynku odpowiada skali inwestycji?

RD/EP 14 czerwca 2022

Nowe przepisy środowiskowe wydłużą realizację inwestycji

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5