Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Interor złożyło najkorzystniejszą ofertę na kontynuację prac związanych z projektowaniem i budową obwodnicy Łomży w ciągu S61. To zadanie, na którym doszło do zerwania umowy z firmą Toto.
Trzeba wybudować 13 km drogi ekspresowej pomiędzy węzłami Łomża Zachód i Kolno, w tym most nad Narwią. Pierwszy wykonawca – włoska firma Toto wybrana za 525,6 mln zł wykonała projekt, uzyskała (w listopadzie 2020 r.) decyzję ZRID, ale nie podjęła prac budowlanych. Inwestor w maju 2021 roku zerwał umowę z wykonawcą. Dwa miesiące później ruszył nowy przetarg. Pierwszy wybór unieważniony
Spośród 7 złożonych ofert najtańsza złożyło konsorcjum na czele z NDI – 660 mln zł. To ta propozycja została uznana za najkorzystniejszą. Do podpisania umowy jednak nie doszło. Jak poinformowała GDDKiA, problemem okazało się wymagane doświadczenie dotyczące przebudowie i budowie drogi dwujezdniowej o klasie GP o wartości robót powyżej 200 mln zł. W tym zakresie wybrane konsorcjum powoływało się na doświadczenie podmiotu udostepniającego zasoby – SP Sine Midas Stroy z siedzibą w Kazachstanie. W styczniu firma udostępniająca zasoby poinformowała o odwołaniu swojego oświadczenia w tym zakresie.
Powołała się przy tym na stan wyjątkowy wprowadzony w Kazachstanie. NDI samodzielnie nie była w stanie spełnić warunku dotyczącego doświadczenia, więc wybór został unieważniony.
W obecnej sytuacji najkorzystniejsza jest oferta z drugą ceną złożona przez PTU Intercor i warta 713,4 mln zł. Pozostali wykonawcy, którzy przedłużyli termin związania ofertą, tj. Budimex, Polaqua i Strabag, mają do 4 kwietnia czas na złożenie odwołań. Jeśli odwołania nie wpłyną, w maju zostanie podpisana umowa.
Kluczowy węzeł wcześniej
Inwestor oczekuje, żeby prace projektowe dotyczące optymalizacji i wykonania brakującej dokumentacji, a także roboty zostały zrealizowane w terminie nie dłuższym niż 30 miesięcy od daty zawarcia umowy. Wybrany wykonawca deklaruje skrócenie tego okresu o trzy miesiące. Uwzględniając okresy zimowe, obwodnica Łomży powinna być gotowa w maju 2025 roku.
Wcześniej, bo po 9 miesiącach od podpisania umowy (tj. uwzględniając zimę – w maju 2023 r.) ma być wykonany węzeł Łomża Zachód, co pozwoli podłączenie do węzła gotowego już odcinka S61 Łomża Południe – Łomża Zachód. Przez brak wspomnianego węzła kierowcy do tej pory nie mogą korzystać z wybudowanej drogi.
Inny kamie milowy dotyczy udostępnienia do ruchu przynajmniej jednej jezdni na całej długości w połowie 2024 roku.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.