Trzy kilometry ma mieć drugi etap obwodnicy Sanoka w ciągu drogi krajowej nr 28 Zator – Medyka. GDDKiA ma już oferty na projekt i budowę.
Zainteresowanych realizacją zamówienia jest 5 firm. Ofertę z najniższą ceną złożył Porr –129,406 mln zł przy budżecie inwestora 146,406 mln zł.
Pozostałe propozycje przekroczyły zaplanowany budżet: Budimex – 152,304 mln zł, Strabag – 181,614 mln zł, PTU Intercor – 200,927 mln zł oraz Nowak Mosty – 211,533 mln zł.
Pierwszy etap obwodnicy Sanoka w ciągu DK-28 został oddany do ruchu z końcem stycznia 2020 r. Wybudowano wówczas 6,7 km drogi o przekroju 2+1 pomiędzy skrzyżowaniem DW-886 z ul. Krakowską (DK-28) ul. Lipińskiego, gdzie obwodnica włączyła się do DK-84.
W ramach tamtej inwestycji powstało 12 obiektów inżynierskich (8 mostów i 4 wiadukty) oraz 18 przepustów. I etap pozwolił na wyprowadzenie ruchu tranzytowego na DK-28 z kierunku Krosna do DK-84 w kierunku przejścia granicznego Krościenko - Smolnica. Budowa II etapu ma domknąć obwodnicę.
Wyświetl większą mapę
Drugi etap obwodnicy ma się zaczynać za rondem, w miejscu gdzie kończy się pierwszy etap. Dalej trasa na odcinku ok. 1 km zostanie poprowadzona w kierunku południowo – zachodnim po śladzie istniejącej drogi krajowej nr 84. Kolejne 2 km poprowadzone zostaną w nowym śladzie w kierunku północno – wschodnim.
Obwodnica przekroczy m.in. linię kolejową nr 108 oraz rzekę San i włączy się do istniejącej drogi krajowej nr 28 (ul. Przemyska) w miejscowości Bykowce. Most nad torami kolejowymi i rzeką ma mieć ponad 300 m i przęsło nurtowe o długości 150 m.
Łącznie w ramach inwestycji powstać mają cztery mosty, trzy przepusty i mur oporowy. Na odcinku prowadzonym po obecnym śladzie DK-84 droga ma być wyposażona w pas wielofunkcyjny. Poza tym w ciągu trasy zaplanowano m.in. dwa ronda (na przecięciu z istniejącymi DK-84 i DK-28), chodniki i ścieżki pieszo-rowerowe.