Jest dwunastu chętnych do budowy drogi ekspresowej S19 Sokółka – Czarna Białostocka. Wszyscy oczekują więcej niż zaplanował wydać inwestor, przy czym największą szansę na wygraną w przetargu ma chiński wykonawca – Stecol.
Chodzi o budowę odcinka drogi ekspresowej o długości 24 km pomiędzy Sokółką a Czarną Białostocką. GDDKiA wyceniła prace w tym miejscu na 815,9 mln zł. Najtańszy wykonawca złożył ofertę o wartości 828,8 mln zł. Na tyle prace wycenił Stecol Corporation.
Drugą w kolejności ofertę złożyła Polaqua – 860,7 mln zł, a następną Porr – 876,1 mln zł. Pozostałe oferty przekraczają 900 mln zł, przy tym najdroższa została wyceniona na 1,120 mld zł i taka propozycje przedstawił Intercor.
Wiadomo, że o wyborze wykonawcy zdecyduje cena, gdyż wszyscy oferenci zadeklarowali spełnienie pozostałych warunków w takim samym zakresie, tj. maksymalny okres gwarancji jakości (10 lat) oraz zagospodarowanie 100 proc. destruktu.
Droga, która ma powstać będzie przedłużeniem budowanej S19 z Kuźnicy do Sokółki. Wyprowadzi ruch z miejscowości: Sokółka, Geniusze, Straż i Czarna Białostocka, do których wjazd będzie zapewniony poprzez węzły drogowe: Sokółka Zachód, Geniusze, Straż i Czarna Białostocka.
Droga ekspresowa w tym miejscu będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu i pas awaryjny. Wykonawca będzie musiał zbudować 22 obiekty mostowe, w tym dwa nad liniami kolejowymi nr 6 i 57 oraz linia wąskotorową. To wykonawca zdecyduje także o rodzaju nawierzchni.
Obecnie na terenie woj. podlaskiego w przetargu są także odcinki od Czarnej Białostockiej do Białegostoku Północ oraz kolejny do Dobrzyniewa. Fragment od Dobrzyniewa do Białegostoku Zachód jest w realizacji, przed wydaniem decyzji ZRID.
Trzy kolejne odcinki musiały uzyskać nowe decyzje środowiskowe. To odcinki: Białystok Zach. – Białystok Księżyno, Białystok Księżyno – Białystok Południe wraz z DK-65, Białystok Południe – Wojszki. Ten dokument został już wydany. Nową decyzję środowiskową ma także odcinek Wojszki – Deniski (most na Narwi z dojazdami).
Dalej w realizacji jest odcinek Deniski – Haćki, Haćki – Bielsk Podlaski Zachód (ten fragment ma już ZRID), Boćki – Malewice, Malewice – Chlebczyn i obwodnica Bielska Podlaskiego w ciągu DK-66.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.