Rynek Infrastruktury
E-myto na pokaz?
Według ministra infrastruktury Gospodarczego Gabinetu Cieni BCC, na krytykę zasługuje teatralność i propaganda rozwiązania problemu poboru opłat za przejazd płatnymi autostradami. „Celem uproszczenia dla korzystających z tych dróg nie powinna być w istocie rezygnacja z gwarantowanych przychodów do Funduszu Drogowego” – czytamy w jego ocenie.
Grelowski uważa, że preferowany elektroniczny system poboru opłat być może będzie efektowny, jednak wyklucza on skuteczną kontrolę realizacji płatności i wprowadza anarchię do systemu, z czym mieliśmy do czynienia przy wprowadzaniu pierwszych winiet.
„Wydaje się, że wobec całkowitej nowości w Polsce płatnych dróg i społecznego sprzeciwu dla tej działalności, należy wykształcić nawyki i utrzymać skuteczną kontrolę nad procesem. Wydaje się, że bramki wraz z elektronicznym systemem rozliczeń na tym etapie to skuteczne minimum dla usprawnienia procesu i zabezpieczenia należnych przychodów” – stwierdza przedstawiciel BCC.
Potrzebne zdecydowane działania w infrastrukturze
Maciej Grelowski nie ukrywa, że infrastruktura stała się aktywnością, która najbardziej wytraciła swoje tempo i kierunek działania. – To, co mnie martwi to brak decyzyjności po stronie rządzących w zakresie infrastruktury – powiedział podczas X posiedzenia GGC
Business Centre Club.
Minister infrastruktury GGC pozytywnie ocenił poprzedników nowej minister infrastruktury i rozwoju. Jego zdaniem Sławomir Nowak przyczynił się do zarysowania strategii rozwoju dróg ekspresowych i autostrad, a resort walczył z minimalizacją szkód związanych z obcinaniem nakładów na drogi lokalne. – W zaleceniach dla rządu ograniczyłbym swoje wskazanie do tego, by to, co zostało przez wszystkich poprzedników zrobione, podlegało realizacji i były podejmowane w tych zakresach decyzje.