W środę przeprowadzone zostaną próby obciążeniowe mostu tymczasowego w Głuchołazach. Jeszcze w tym tygodniu planowane jest uruchomienie przeprawy, która przywróci ruch między dwiema częściami miasta. Komunikacja w mieście została przerwana przez powódź.
Uruchomienie tymczasowego mostu, jeśli próby obciążeniowe przebiegną pomyślnie, planowane jest na piątek. Kierowcy będą korzystać z konstrukcji DMS-65 wypożyczonej z Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych.
Tymczasowa konstrukcja pozwoli ma przywrócenie komunikacji w mieście do czasu wykonania nowego mostu.
Budowa nowego mostu w ciągu DK-40 przez Białą Głuchołaską w Głuchołazach ruszyła wiosną tego roku. Wcześniej ruch został skierowany na obiekt tymczasowy przygotowany na czas realizacji inwestycji – nowy most powstaje w miejscu starego, który został zburzony i m być wykonany na nowo. Niestety obie konstrukcje – tymczasowa i budowana docelowa zostały zniszczone przez powódź.
Po przejściu fali, gdy pozwoliła na to sytuacja, w mieście, które zostało nagle pozbawione kluczowej przeprawy przystąpiono do oczyszczania miejsca gdzie było most tymczasowy. Z koryta rzeki wydobyto części mostu. Prace były prowadzone wspólnie przez wykonawcę nowego mostu - Himmel i Papesch z Opola, GDDKiA oraz pomagające im wojsko. Zdecydowano o zmontowaniu przeprawy tymczasowej przy wykorzystaniu sprzętu Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych.
7 października żołnierze z 2. Pułku Inżynieryjnego z Inowrocławia przystąpili do skręcania konstrukcji mostu tymczasowego DMS-65. 11 października były już posadowione dwie konstrukcje mostu na przyczółkach przygotowanych przez wykonawcę inwestycji. Następnie zamontowane zostały płyty jezdne i wykonany dojazd do mostu tymczasowego. - Aktualnie wykonawca kontynuuje te prace oraz odtwarza chodniki w ciągu DK-40 – informuje GDDKiA.
Na środę zaplanowano próby obciążeniowe mosty tymczasowego, a na piątek puszczenie ruchu.
Zastosowana w Głuchołazach stalowa konstrukcja mostu DMS-65 wykorzystywana jest do budowy objazdów lub przepraw tymczasowych, związanych z usuwaniem m.in. skutków klęsk żywiołowych. Nad Białą Głuchołaską zostały zamontowane dwa niezależne mosty dla każdego z kierunków – każda mierzy 36 m i waży 48 ton.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.