wlados wlados
– Swoje podpisy złożą przedstawiciele wielu samorządów, w tym województwa dolnośląskiego, powiatu głogowskiego, powiatu bolesławieckiego, a także Głogowa i Wschowy. Intencję poprą również przedstawiciele firm z naszego regiony, wśród nich KGHM oraz głogowscy przedsiębiorcy – powiedział wicestarosta, Grzegorz Aryż.
Inwestycja ponadregionalna
„Strony zgodnie uważają, że obwodnica Głogowa stanowi inwestycję ponadregionalną, otwierającą możliwość połączenia trzech ważnych arterii S5, S3 i A4, ważną dla usprawnienia powiązań transportowych w ramach korytarza drogi krajowej nr 12 pomiędzy województwami: dolnośląskim, lubuskim i wielkopolskim. Realizacja tej inwestycji pozwoli na wyeliminowanie problemów transportowych związanych z funkcjonowaniem jedynego mostu drogowego obsługującego ruch tranzytowy i lokalny” – czytamy w podpisanym liście intencyjnym.
Według inicjatorów listu obwodnica z nowym mostem powinna być inwestycją ponadregionalną, ponieważ jest istotna z punktu widzenia samorządu trzech województw, a także samorządów lokalnych oraz przedsiębiorców.
Most w 2020
List intencyjny zostanie przekazany ministrowi transportu 13 lutego osobiście przez posłankę Ewę Drozd. – Będzie to kropka nad „i” w tej sprawie, co pokaże jak ważną sprawą jest budowa mostu i obwodnicy nie tylko dla Głogowa – powiedziała posłanka.
Inwestycje – które według słów wiceministra transportu miałyby ruszyć w 2016 roku – zostaną jeszcze w lutym wpisane w inwestycyjną strategię Polski Zachodniej. Przygotowanie dokumentacji zajmie ok. półtora roku.
Zwieńczeniem tych starań posłanki z Głogowa, wspieranej przez samorządy, będzie wpisanie inwestycji w strategię Polski Zachodniej. Ma to nastąpić jeszcze w lutym. Zgodnie z zapewnieniami wiceministra transportu, który był w Głogowie w grudniu, około 1,5 roku zajmie przygotowanie dokumentacji pod budowę, która miałaby ruszyć w 2016 roku. GDDKiA zapewnia, że most będzie gotowy w 2020 roku.