Gdynia jest o krok bliżej do realizacji obwodnicy Witomina. Inwestycja ma odciążyć drogowo zachodnie dzielnice miasta. Do miasta właśnie spłynęły oferty od potencjalnych wykonawców. Budowa nowej trasy szacowana jest na blisko 100 mln zł.
Gdynia prowadzi przetarg na znalezienie wykonawcy budowy obwodnicy dzielnicy Witomino. Miasto ma dla inwestycji dokumentację projektową. Początek nowego odcinka drogi zaplanowano w kilometrażu około 0+243 (skrzyżowanie z ul. Chwarznieńską). Koniec inwestycji planowany jest w kilometrażu około 2+230 (skrzyżowanie z ul. Kielecką). Łącznie powstać ma 2,585 km nowego traktu, który odciąży drogowo zachodnie dzielnice Gdyni. Przebieg projektowanej obwodnicy został zlokalizowany na terenie Trójmiejskiego Parku Krajobrazowy. Droga przebiegać ma po północnej stronie dzielnicy Witomino.
Na zadanie przygotowano 130,4 mln zł. Zgłosiło się dziewięć firm i wszyscy zmieścili się w założonym przez zamawiające budżecie. Najtańszą ofertę złożył Polimex Infrastruktura z kwotą 78,5 mln zł. Oferty złożyli też kolejno Budimex (84,5 mln zł), firma Kruszywo (85,1 mln zł, NDI (88,7 mln zł), Strabag (89,4 mln zł), P.H.U.B. Piotr Pawlica (96,8 mln zł), PORR (98,8 mln zł), Firma Budowlano-Drogowa MTM z Gdyni (99,3 mln zł), Kobylarnia i Mirbud (99,3 mln zł). Wybór wykonawcy poprzedzi analiza trzech kryteriów – ceny (60 proc.) oraz okresu udzielonej gwarancji (20 proc.) i doświadczenia osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia (20 proc.). Na realizację zadania wyznaczono 709 dni, co daje ok. 24 miesiące. Zadanie prowadzi Wydział Inwestycji Urzędu Miasta Gdyni.
Droga na projektowanym odcinku ma posiadać przekrój uliczny. Konstrukcję nawierzchni zaprojektowano na podstawie prognozy ruchu. Droga będzie miała klasę Z. Prędkość projektowa w terenie zabudowanym wyniesie 60 km/h. Zaplanowano trakt dwujezdniowy z dwoma pasami ruchu po 3,5 metra każdy. Szerokość każdej jezdni będzie wynosiła od 7 metrów do 10,5 metra w obrębie skrzyżowań. Przyjęto obciążenie 115 kN/oś. Zaplanowano powstanie ścieżki pieszo-rowerowej o szerokości 3 metrów lub samego chodnika o szerokości 2 metrów ze ścieżką rowerową o szerokości 2 metrów.
graf. UM Gdynia Wraz z inwestycją powstać ma kładka pieszo-rowerowa na połączeniu drogi rowerowej z Demptowem. Pozwoli to przerzucić ruch pieszo-rowerowy nad projektowaną obwodnicą. Obiekt będzie posiadał konstrukcję ramową, dwuprzęsłową. Ustrój nośny zostanie wykonany z prefabrykowanych belek strunobetonowych z monolityczną płytą pomostu. Belki oparte zostaną na poprzecznicach. Długość kładki określono na 48,5 metra. Dodatkowo powstanie wiadukt drogowy nad ul. Witomińską, który zaprojektowano jako obiekt o konstrukcji ramowej jednoprzęsłowej. Ustrój nośny powstanie z prefabrykowanych belek strunobetonowych z monolityczną płytą pomostu. Długość wiaduktu określono na 21,18 metra. Obiekt pomieścić ma cztery pasy drogowe o szerokości 3,5 metra każdy. W ramach prac przewidziano ponadto budowę dwóch przepustów dla zwierząt pod drogą obwodnicy.