Krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zaprosiło firmy do składania ofert na budowę i projekt drogi ekspresowej S7 od Krakowa do Szczepanowic. Trasa jest podzielona na dwa odcinki. Do złożenia swojej propozycji, na każde z zadań, zaproszono 20 potencjalnych wykonawców.
Przetarg na budowę i projekt odcinka drogi ekspresowej S7 od Krakowa do granicy województwa został ogłoszony już we wrześniu 2015 roku. Następnie w sierpniu 2016 roku opublikowano wykaz firm i konsorcjów, które zostaną zaproszone do składania ofert. Niestety na jeden z odcinków odrzucona została decyzja środowiskowa. Dotyczyła ona fragmentu od Szczepanowic do granicy województwa.
Ostatecznie na tę drogę ogłoszono oddzielny przetarg. Z kolei w postępowaniu na dwa pozostał odcinki, GDDKiA wysłała zaproszenia do składania ofert.
Mowa o odcinkach od węzła Igołomska w Krakowie do węzła Widoma i od węzła Widoma do węzła Szczepanowice. Do złożenia oferty na każdy z nich zaproszono po 20 firm i konsorcjów. W przetargu do budowy obu odcinków startować będą firmy Eurovia, Intercor, TOTO Budimex, Mota-Engil Cetral Europe, Salini Impregilo, Skanska, Polaqua, a także konsorcja Berger Bau Polska i Berger Bau, Mirbud i Kobylarnia, NDI, Strabag Infrastruktura Południe i Strabag, Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones, Mostostal Warszawa i Acciona Infraestructuras, PORR Polska Infrastructure i PORR oraz Astaldi i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów. Dodatkowo, na odcinek Kraków – Widoma propozycje składać mogą firmy Impresa Pizzarotti i Metrostav Polska, a także konsorcja Gϋlermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt i Mosty-Łódź oraz Itinera i Budner Infrastruktura. Z kolei na fragment od węzła Widoma do węzła Szczepanowice zaproszono jeszcze firmę Energopol Szczecin, a także konsorcja Rubau Polska i Rubau, Trakajca PRKiI, Comsa i Akcine Bendrove Tiltai oraz IMB-Podbeskidzie i M-Silnice.
Zamawiający na oferty, w przypadku odcinka Kraków – Widoma, czeka do 28 lipca br., a w przypadku odcinka Widoma – Szczepanowice, czeka do 16 sierpnia br. Kryteria jakie będą brane pod uwagę przy ich ocenie to: cena (90%), termin realizacji (5%) i okres gwarancji jakości (5%). Realizacja zadania ma trwać 37 miesięcy, od dnia podpisania umowy, przy czym, do tego czasu nie wlicza się okresu zimowego.
Odcinki, których dotyczy postępowanie to dwa odcinki, z czego pierwszy prowadzi od węzła Szczepanowice (z węzłem) do węzła Widoma (z węzłem), a drugi od węzła Widoma (bez węzła) do węzła Igołomska w Krakowie. Łączna długość trasy to 32,3 km. Po realizacji tej trasy, w drodze S7 na północ od Krakowa do granicy województwa będzie brakowało tylko odcinka od Szczepanowic do granicy województwa liczącego 23,3 km.