Jeden z trzech odcinków drogi ekspresowej S11 między granicą woj. opolskiego i śląskiego a Piekarami Śląskimi idzie do przetargu – opracowana ma być koncepcja programowa dla odcinka Radzionków (bez węzła) – Piekary Śląskie (z węzłem).
Cała trasa ekspresowa S11 na terenie woj. śląskiego ma już opracowane Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe. Trasa ma być realizowana w podziale na trzy odcinki: od granicy województwa opolskiego/śląskiego do granicy powiatu tarnogórskiego/lublinieckiego, od granicy powiatu tarnogórskiego/lublinieckiego do węzła Radzionków (przecięcie S11 i DW-911) i od Radzionkowa do węzła Piekary Śląskie (tzw. obwodnica Tarnowskich Gór).
fot. GDDKiA
Właśnie ruszył pierwszy przetarg – dotyczy trzeciego fragmentu. Dla tego odcinka rekomendowany został tzw. wariant II niebieski. Wniosek o wydanie decyzji środowiskowej został złożony we wrześniu ub.r. Trasa zgodnie z nim zaczyna się w km 31+000, a kończy na węźle Piekary Śląskie, gdzie droga S11 połączy się istniejącym odcinkiem autostrady A1 Gdańsk – Gorzyczki (granica z Czechami), istniejącym odcinkiem drogi wojewódzkiej nr 911 w kierunku DK94/DK79 oraz istniejącym układem dróg lokalnych w Piekarach Śląskich.
Zadaniem poszukiwanego wykonawcy będzie opracowanie elementów koncepcji programowej, w tym m.in. pomiarów ruchu i analizy i prognozy ruchu, analizy przepustowości dla analizowanych geometrii węzła Piekary Śląskie, mapy do celów projektowych, szczegółowej analizy geometrycznej zintegrowanego węzła Piekary Śląskie, opracowań geologicznych i geotechnicznych.
Oferty będą przyjmowane do 8 sierpnia.
Na etapie prac projektanci muszą uwzględnić budowę drogi ekspresowej z dwiema jezdniami po dwa pasy ruchu, budowę węzła Piekary Śląskie, przebudowę/rozbudowę łącznic istniejącego węzła Piekary Śląskie na autostradzie A1 oraz przebudowę/rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 911.
Trzeba także wziąć pod uwagę budowę jezdni zbierająco-rozprowadzającej na węźle Piekary Śląskie, budowę przejazdów nad i pod drogą ekspresową dla dróg poprzecznych krzyżujących się z S11 oraz budowę dodatkowych jezdni po obu stronach drogi ekspresowej.
Jeśli chodzi o sam węzeł Piekary Śląskie wykonawca ma przedstawić min. 3 propozycje docelowych rozwiązań. Również trzy propozycje zostały opracowane na etapie STEŚ. Spośród nich do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej został zgłoszony ten o największej zajętości terenu, a ostateczne decyzje mają zapaść na etapie koncepcji programowej.