Partner serwisu
Drogi i autostrady

GDDKiA zakończyła przebudowę autostrady A18

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS

Data publikacji:
15-10-2023
Ostatnia modyfikacja:
14-10-2023
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
GDDKiA zakończyła przebudowę autostrady A18
fot. Ministerstwo Infrastruktury
Zakończona została przebudowa południowej jezdni na autostradzie A18 między granicą województw dolnośląskiego i lubuskiego a węzłem Golnice. Tym samym cała trasa, która stanowi jedną z dwóch głównych drogowych bram do południowo-zachodniej części Polski, została dostosowana do docelowych parametrów. Kierowcy czekali na to blisko dwie dekady.

Konsorcjum Budpolu, Kobylarni i Mirbudu zakończyło przebudowę południowej jezdni autostrady A18 na 20-kilometrowym odcinku łączącym węzeł Golnice i granicę województw dolnośląskiego i lubuskiego. Umowa na realizację prac została podpisana w styczniu 2021 roku, a wartość poniesionych na ten cel nakładów inwestycyjnych opiewa na 260 mln zł. W ramach projektu zrealizowano nie tylko wymianę zdegradowanej nawierzchni, ale także przebudowano węzły Golnice i Luboszów, a także przebudowano bądź zbudowano od podstaw szereg obiektów inżynieryjnych, głównie przejść górnych dla dużych zwierząt. Odcinek został także wyposażony w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego i ochrony środowiska. Powstały również drogi serwisowe i wewnętrzne, jak i zjazdy i przejazdy awaryjne

– Zakończyliśmy niechlubny rozdział w historii polskiego drogownictwa i przebudowaliśmy południową jezdnię autostrady A18, która powstała w latach 30. ubiegłego wieku. Zwiększył się poziom bezpieczeństwa i komfortu podróżowania – mówi cytowany w komunikacie prasowym Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury. Jak informowaliśmy na łamach “Rynku Infrastruktury”, od 28 września kierowcy mogli korzystać z całego zmodernizowanego 50-kilometrowego odcinka od granicy polsko-niemieckiej na terenie województwa lubuskiego. Kolejny przebudowany odcinek przebiega natomiast wyłącznie przez Dolny Śląsk.

20 lat czekania na... normalność?

Nowa nawierzchnia na autostradzie A18 została wykonana z wykorzystaniem technologii betonowej. Po zrealizowanej modernizacji możliwe będzie przenoszenie obciążeń na poziomie 11,5 tony na oś. Autostrada A18 łączy autostradę A4 (obydwie łączą się na węźle Krzyżowa w okolicach Bolesławca) z niemiecką siecią dróg szybkiego ruchu, zapewniając najszybsze połączenie z Wrocławia i Legnicy do Cottbus i Berlina. Zapewnia również połączenie do Żagania i Żar, a także alternatywne względem drogi ekspresowej S3 połączenie do Zielonej Góry.

Na zakończenie kompleksowej modernizacji trasy kierowcy musieli czekać blisko dwie dekady. Pierwsze prace związane z przebudową wyeksploatowanej nawierzchni rozpoczęto bowiem jeszcze w 2004 roku. Niezmiernie długi proces modernizacji w gruncie rzeczy stosunkowo krótkiej autostrady był przez wiele lat powodem do wstydu – autostrada A18 stanowi bowiem jedną z dwóch najważniejszych drogowych bram do południowo-zachodniej części kraju.

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zielona Góra bliżej realizacji Trasy Aglomeracyjnej. Oferty w budżecie

Drogi i autostrady

GDDKiA ogłosiła przetarg na realizację obwodnicy Stargardu

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pieniądze z KPO wspierają budowę obwodnic

Drogi i autostrady

Pieniądze z KPO wspierają budowę obwodnic

inf. pras. 30 grudnia 2023

Stalexport Autostrada Małopolska likwiduje preferencyjne stawki

Drogi i autostrady

Przebudowa autostrady A18 (prawie) zakończona

Drogi i autostrady

Przebudowa autostrady A18 (prawie) zakończona

Mikołaj Kobryński 29 września 2023

Pozostałe z wątku:

Zielona Góra bliżej realizacji Trasy Aglomeracyjnej. Oferty w budżecie

Drogi i autostrady

GDDKiA ogłosiła przetarg na realizację obwodnicy Stargardu

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pieniądze z KPO wspierają budowę obwodnic

Drogi i autostrady

Pieniądze z KPO wspierają budowę obwodnic

inf. pras. 30 grudnia 2023

Stalexport Autostrada Małopolska likwiduje preferencyjne stawki

Drogi i autostrady

Przebudowa autostrady A18 (prawie) zakończona

Drogi i autostrady

Przebudowa autostrady A18 (prawie) zakończona

Mikołaj Kobryński 29 września 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5