Partner serwisu
Drogi i autostrady

GDDKiA wybiera wykonawców S3 Bolków – Lubawka. Wartość: 2,4 mld zł

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
12-09-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
GDDKiA wybiera wykonawców S3 Bolków – Lubawka. Wartość: 2,4 mld zł
fot. GDDKiA
Dolnośląski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wybrał oferty w dwóch przetargach, które dotyczą budowy trasy ekspresowej S3 Bolków – Lubawka. Inwestycja została podzielona na dwa odcinki realizacyjne. Łączny koszt budowy całej tej, ok. 31-kilometrowej drogi, ma opiewać na ok. 2,4 mld zł.

Realizacja inwestycji dotyczącej budowy drogi ekspresowej S3 od Bolkowa do granicy państwa w Lubawce została podzielona na dwie części. Pierwsza z nich to odcinek od węzła Bolków (bez węzła) do węzła Kamienna Góra Północ (bez węzła), a druga, od węzła Kamienna Góra Północ (z węzłem) do granicy państwa. Ich długość to odpowiednio 16,1 km i 15,3 km.

Wybrani wykonawcy

Do realizacji pierwszego z fragmentów zgłosiło się 12 chętnych, których zestawienie poznaliśmy w listopadzie 2017 roku. Spośród nich zamawiający wybrał szóstą pod względem ceny propozycję przedstawioną przez konsorcjum firm Porr i Porr Bau GmbH (1,536 mld zł). Wykonawca ma mieć na realizację zadania 47 miesięcy.

Również w przypadku drugiego odcinka od otwarcia ofert minął już niemal rok. Do budowy tej trasy zgłosiło się 17 chętnych. Ostatecznie GDDKiA wybrała szóstą pod względem ceny propozycję złożoną przez konsorcjum firm Mosty Łódź i PBDI (879,696 mln zł). Wykonawca zadeklarował realizację zadania w ciągu 31 miesięcy.

Dotychczas w obu przetargach mieliśmy już wykluczenia oraz unieważnienia owych wykluczeni po interwencjach Krajowej Izby Odwoławczej. Z uwagi na to wybór najkorzystniejszej oferty był odkładany w czasie. Fakt, że od złożenia propozycji do wyboru najkorzystniejszej z nich minęło ok. 9 miesięcy nie wróży najlepiej. Dodatkowo, patrząc na obecną tendencję w przetargach drogowych oraz dużą wartość przedsięwzięcia, możemy spodziewać się kolejnych odwołań do KIO.

Trudne wyzwanie

Budowa drogi ekspresowej S3 na tym odcinku jest inwestycją bardzo kosztowną szczególnie z uwagi na przewidywane obiekty inżynierskie, które mają powstać w jej ciągu. Przy budowie trasy S3 z Bolkowa do Lubawki zdecydowanie największym wyzwaniem będzie realizacja zadania nr III. Będzie tak z uwagi na to, że zawiera on dwa tunele, jeden o długości 0,320 km, a drugi o długości 2,290 km. Dodatkowo w ciągu drogi powstanie 7 wiaduktów i 1 most. Powstaną także cztery wiadukty przecinające trasę. Zadanie nr IV będzie nieco łatwiejsze. Trasa, o długości 15,3 km, nie będzie zawierała tuneli. Za to w jej ciągu planowane są trzy węzły: Kamienna Góra Północ, Kamienna Góra Południe oraz Lubawka.
 
Oba zamówienia są prowadzone w systemie „projektuj i buduj”. Oznacza to, że wykonawca będzie musiał nie tylko wybudować trasę, ale także zaprojektować ją oraz uzyskać niezbędne pozwolenia.

Obietnice i oczekiwanie

Saga związana z budową tej wyczekanej trasy trwa już od dawna. Najpierw słyszeliśmy wiele zapowiedzi ogłoszenia postępowania. W październiku 2016 roku Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa „skierowało odcinek do realizacji”. Następnie, po siedmiu miesiącach, 26 maja, Jerzy Szmit potwierdził w rozmowie z naszym portalem – dziś ogłaszamy przetarg na tę drogę. Jednak tego dnia doczekaliśmy się „skierowania do przetargu”, a nie ogłoszenia rzeczywistego postępowania. Ogłoszenie o zamówieniu pojawiło się na stronie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad dopiero po kilku dniach – 31 maja 2017 roku.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5