Partner serwisu
Drogi i autostrady

GDDKiA trzyma się Włochów. TOTO najkorzystniejsze na S61 Łomża – Kolno

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
26-06-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
GDDKiA trzyma się Włochów. TOTO najkorzystniejsze na S61 Łomża – Kolno
fot. GDDKiA
Białostocki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ponownie wybrał najkorzystniejszą ofertę w przetargu na projekt i budowę drogi ekspresowej S61 od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno. Wcześniej drogę budować miała firma Impresa Pizzarotti, jednak odwołała się ona od wyboru własnej oferty. Mimo to zamawiający nadal stawia na Włochów. Nowym wyborem jest firma TOTO Construzioni Generali.

Pierwsze urodziny przetargu

Przetarg na realizację inwestycji dotyczącej projektu i budowy drogi ekspresowej S61 na odcinku Łomża Zachód – Kolno ogłoszono 31 marca 2017 roku. Oznacza to, że od tego momentu już niedługo minie rok. Na otwarcie ofert czekaliśmy do 21 lipca 2017 roku. Wtedy białostocki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad opublikował listę złożoną z 11 oferentów. Propozycje mieściły się w przedziale cenowym od 442,875 mln zł do 711,707 mln zł, przy budżecie zamawiającego równym 963,554 mln zł.

Najtańszą propozycję złożyła włoska firma Impresa Pizzarotti, a jej wartość stanowiła 45% budżetu inwestora. Po analizie ofert GDDKiA na wykonawcę zadania wybrała właśnie tego oferenta. Decyzja została podjęta w połowie grudnia 2017 roku.

Następnie, na początku 2018 roku od wyboru odwołało się konsorcjum firm PORR i Unibep, które w przetargu złożyło trzecią ofertę pod względem najniższej ceny. Wniosek został uznany przez Krajową Izbę Odwoławczą, a w marcu br. GDDKiA podjęła ponowną decyzję, która była identyczna jak pierwsza.

16 marca br. do KIO wpłynęło nowe odwołanie od wyboru białostockiego oddziału Generalnej Dyrekcji dotyczącego tej drogi. Tym razem od wyboru zamawiającego odwołał się zwycięzca przetargu, czyli Impresa Pizzarotti.

Zarzuty uznane, wybór kolejnej oferty

Jak się okazuje GDDKiA uznała zarzuty włoskiej firmy w całości. Oznacza to, że w Krajowej Izbie Odwoławczej nie doszło nawet do wszczęcia postępowania w tej sprawie.

– W sprawie odwołania firmy „Impresa Pizzarotti” postanowiliśmy uwzględnić to odwołanie, mimo że stoimy na stanowisku, iż podjęte przez białostocki oddział GDDKiA działania były jak najbardziej zgodne z prawem – informuje zamawiający.

Poza ofertą, która została uznana za najkorzystniejszą, do GDDKiA wpłynęły propozycje od firm: Polaqua (672,635 mln zł), Toto (525,681 mln zł), Budimex (549,681 mln zł), Intercor (455,099 mln zł), a także Mota-Engil (541,256 mln zł) oraz konsorcjów: Strabag i Strabag Infrastruktura Południe (485,683 mln zł), PORR i Unibep (473,290 mln zł), Salini Impregilo i Salini Polska (711,707 mln zł), Eurovia i Warbud (642,439 mln zł) oraz PBDiM i Gϋlermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt (711,349 mln zł).

Oferty od firm Intercor, a także konsorcjów Salini Impregilo i Salini Polska oraz Eurovia i Warbud zostały odrzucone przez zamawiającego już na etapie oceny propozycji. Oznacza to, że druga pod względem punktacji oferta pochodzi od konsorcjum firm PORR i Unibep.

Kolejna decyzja

Dziś, 26 czerwca, GDDKiA opublikowała kolejną swoją decyzję dotyczącą tej trasy. Ostatecznym wyborem ma być również włoska firma. Tym razem jest to TOTO Construzioni Generali. Oferta złożona przez tą firmę ma wartość 525,681 mln zł, co oznacza, że jest ona dopiero piąta pod względem ceny.

Odcinek Via Baltica

Inwestycja przewiduje budowę trasy o długości 12,922 km w ciągu S61 oraz 6,963 km w ciągu drogi krajowej nr 64. Będzie to trasa od węzła „Łomża Zachód” do węzła „Kolno” w okolicach Kisielnicy. Ten odcinek obejmuje budowę nowego mostu przez Narew. Jego długość wyniesie 1,2 km metrów. Wspomniana część DK-64 będzie stanowiła północą obwodnicę Piątnicy.
 
Droga leży w ciągu Via Baltica. Obecnie trwają prace nad cały ciągiem tej europejskiej trasy. Odcinki bezpośrednio łączące się z omawianym fragmentem (Obwodnica Łomży i S61 Kolno – Stawiski) mają już swoich wykonawców.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Rozwój prac przy rozbudowie DK-45

Drogi i autostrady

Rozwój prac przy rozbudowie DK-45

Dominik Kaługa 25 listopada 2021

Strabag wybrany do realizacji A2 na wschód od Siedlec

Drogi i autostrady

GDDKiA ponownie szuka nadzorcy Północnej Obwodnicy Krakowa

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Rozwój prac przy rozbudowie DK-45

Drogi i autostrady

Rozwój prac przy rozbudowie DK-45

Dominik Kaługa 25 listopada 2021

Strabag wybrany do realizacji A2 na wschód od Siedlec

Drogi i autostrady

GDDKiA ponownie szuka nadzorcy Północnej Obwodnicy Krakowa

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5