W IV kwartale tego roku warszawski oddział GDDKiA planuje złożyć wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla obwodnicy Łochowa. We wniosku wskazany będzie preferowany wariant obwodnicy. Na razie trwają prace projektowe. Projektanci wpisali do projektu, wszystkie możliwe do uwzględnienia uwagi mieszkańców – informuje GDDKiA.
Budowa obwodnicy Łochowa została zawarta w Programie budowy dróg krajowych na lata 2014 – 2023 (z perspektywą do 2025 r.). W lipcu ub. roku mazowiecki oddział GDDKiA podpisał umowę na opracowanie dokumentacji studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) wraz z materiałami do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla tej inwestycji. dokumentację przygotowuje biuro Trakt z Katowic.
Wybrana oferta jest warta 1,487 zł brutto, a wykonawca ma 29 miesięcy na realizację zadania.
Wyświetl większą mapę
– W trakcie prac projektowych GDDKiA Oddział w Warszawie wraz z projektantem zorganizował trzy tury spotkań informacyjnych, na których przedstawiane były warianty przebiegu przyszłej nowej trasy– informuje Małgorzata Tarnowska, rzecznik prasowa GDDKiA w Warszawie. – Po każdym ze spotkań wpływały liczne uwagi i wnioski, które projektant przeanalizował pod kątem technicznym, środowiskowym i ekonomicznym. Wnioski, które były możliwe do uwzględnienia, zostały wprowadzone do projektu – mówi.
Dodaje, że warszawski oddział Drogowej Dyrekcji prowadzi także rozmowy z właścicielami działek i firmami, na które może oddziaływać przygotowywana inwestycja.
– Obecnie prace związane z przygotowaniem dokumentacji trwają – informuje GDDKiA.
Planowana droga ma mieć długość ok. 9 km. Będzie biegła w ciągu drogi krajowej nr 62 i ominie miasto od strony południowej. – Wariant przebiegu obwodnicy Łochowa wskazany przez inwestora znajdzie swoje odzwierciedlenie w decyzji środowiskowej– podaje GDDKiA wskazując, że planowany termin złożenia wniosku o wydanie decyzji środowiskowej to IV kwartał 2018 r.
W Łochowie krzyżują się dwie drogi krajowe – DK-50 i DK-62. W ciągu doby przez miasto przejeżdża ponad 6 tys. pojazdów, z tego spora część to tranzyt samochodów ciężarowych przemieszczających się na kierunkach Mińsk Mazowiecki – Ostrów Mazowiecka.