Konsorcjum firm TPF i Databout złożyło najkorzystniejszą ofertę w przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej dla fragmentu Zachodniej Obwodnicy Szczecina od Kołbaskowa do Polic. To ponowne rozstrzygniecie przetargu. Pierwsze zostało unieważnione po wyroku Krajowej Izby Odwoławczej.
Przypomnijmy, przetarg na projekt zachodniego obejścia Szczecina został podzielony na dwie części: Police – Goleniów i Kołbaskowo – Police (dodatkowo podzielone na dwa fragmenty: Kołbaskowo – Dołuje i Dołuje – Police). W pierwszym rozstrzygnięciu dla obu części wybrano oferty Transprojektu Gdańskiego. Po odwołaniach do KIO konieczne było jednak unieważnienie rozstrzygnięcia i odrzucenie ofert tego wykonawcy.
Niedawno
GDDKiA poinformowała o ponownym wyborze oferty dla odcinka Police – Goleniów (z tunelem pod Odrą). Teraz wskazano najkorzystniejszą propozycję dla drugiej części.
Wskazana oferta konsorcjum firm TPF i Databout jest warta 14,944 mln zł. To o ok. 1,5 mln zł więcej w stosunku do oferty wybranej za pierwszym razem. Teraz pozostali wykonawcy mają jeszcze czas na ewentualne wniesienie odwołań.
Cała zachodnia obwodnica Szczecina w ciągu S6 ma mieć 48,6 km długości. Część, której dotyczy rozstrzygnięcie ma 25,5 km. Druga część z 5-kilometrowym tunelem pod Odrą ma mieć 23,4 km.
fot. GDDKiA
Zachodnia Obwodnica Szczecina ominie aglomerację szczecińską od zachodu i północy. Stworzy alternatywę dla dróg S3/A6 omijającego Szczecin od południa oraz wschodu i poprawi skomunikowanie aglomeracji szczecińskiej z drogami szybkiego ruchu a terenie województwa zachodniopomorskiego. Odczują to m.in. mieszkańcy Polic, którzy obecnie aby dojechać ze swojego miasta do węzła S3/S6 Goleniów Północ muszą pokonać… 58 km. Obwodnica skróci tę odległość do 23 km. Jedocześnie z centrum Szczecina wyprowadzony zostanie ruch samochodowy zmierzający w kierunku zakładów chemicznych w Policach.
Budowa tej drogi była rozpatrywana jako możliwa do realizacji w formule partnerstwa publiczno-prywatnego.