Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

GDDKiA ponownie wybrała najkorzystniejszą ofertę na S17

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
25-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
25-06-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI/GDDKiA

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
GDDKiA ponownie wybrała najkorzystniejszą ofertę na S17
fot. GDDKiA
Jest nowe rozstrzygniecie dotyczące budowy drogi ekspresowej S17 Piaski – Łopiennik. Najkorzystniejsza jest oferta złożona przez konsorcjum firm z grupy Aldesa warta ok. 810 mln zł. To drugie rozstrzygnięcie. Za pierwszym razem zamawiający wybrał Intercor, który był tańszy o ok. 115 mln zł.

Przetarg dotyczy odcinka o długości 17 km. GDDKiA miała do wyboru 11 ofert. W maju 2024 r. wybrała ofertę złożoną przez firmę Intercor, opiewającą na 695,5 mln zł (budżet inwestora to 788,6 mln zł). Od tej decyzji odwołali się inni uczestnicy postępowania. Krajowa Izba Odwoławcza uwzględniła odwołania i zobowiązała GDDKiA do ponownej oceny i badania ofert. Teraz jako najkorzystniejsza została wybrana oferta konsorcjum Aldesa Construcciones Polska (lider) oraz Aldesa Construcciones warta ok. 810 mln zł.

Pozostali oferenci ponownie mają 10 dni na złożenie ewentualnych odwołań. Jeśli ich nie będzie, dokumentacja przetargowa trafi do standardowej kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Po jej zakończeniu i przedstawieniu gwarancji należytego wykonania umowy zostanie podpisana umowa z wykonawcą.

W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa, drogi do obsługi ruchu lokalnego, obiekty inżynieryjne, odwodnienie i oświetlenie drogi w obrębie węzłów. Zamontowane zostaną urządzenia ochrony środowiska, w tym ekrany akustyczne, a także zbudowane przejścia dla zwierząt. Wykonany zostanie też system zarządzania ruchem.  

Odcinek Piaski – Łopiennik, o długości 16,6 km, przebiegać będzie nowym śladem, wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 17. Rozpocznie się na węźle Piaski Wschód, który zostanie przebudowany (droga S17 będzie się tutaj łączyć z trasą S12 Piaski – Dorohusk). Inwestycja obejmuje m.in. budowę trzech węzłów drogowych: Piaski Południe, Fajsławice oraz Łopiennik.  

Odcinek Piaski – Łopiennik to część drogi ekspresowej między Piaskami a Hrebennem (ok. 125 km). Obecnie na etapie realizacji są trzy odcinki S17 od Zamościa w kierunku Hrebennego. Dla odcinków Zamość Wschód – Zamość Południe, Zamość Południe – Tomaszów Lubelski oraz Tomaszów Lubelski – Hrebenne (w sumie niespełna 50 km), wykonawcy złożyli w ubiegłym roku wnioski do Wojewody Lubelskiego o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Procedura jest w toku. Po wydaniu decyzji będą mogły rozpocząć się prace budowlane, co zaplanowane jest jeszcze w tym roku.

W przetargu są odcinki Krasnystaw – Izbica oraz Izbica – Zamość Sitaniec. Dla pierwszego z nich trwa ponowna ocena złożonych ofert, natomiast dla drugiego wybrana została oferta konsorcjum GAP Inşaat (lider), Fabe Polska oraz SP Sine Midas Stroy. Obecnie Prezes Urzędu Zamówień Publicznych prowadzi obligatoryjną kontrolę przetargu. Po jej zakończeniu i przedstawieniu gwarancji należytego wykonania umowy będzie możliwe podpisanie kontraktu.

Dwa odcinki są na etapie prac przygotowawczych. Łopiennik – Krasnystaw o długości 9 km, dla którego uzyskaliśmy decyzję środowiskową, oraz ok. 12-kilometrowy Zamość Sitaniec – Zamość Wschód, dla którego procedura ta jest w toku. Przetargi na realizację mają być ogłoszone w przyszłym roku.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Przed końcem roku zatankujemy na nowej stacji przy S6

Drogi i autostrady

Przed końcem roku zatankujemy na nowej stacji przy S6

ep. 01 sierpnia 2024

Zakończyła się budowa S3 na Dolnym Śląsku. Można jeździć

Drogi i autostrady

GDDKiA podpisała 20 umów na prawie 12 miliardów. To bilans kilku miesięcy

Drogi i autostrady

Mirbud wybuduje S12 w woj. mazowieckim

Drogi i autostrady

Będą zmiany na węźle Bożepole Wielkie przy S6

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Przed końcem roku zatankujemy na nowej stacji przy S6

Drogi i autostrady

Przed końcem roku zatankujemy na nowej stacji przy S6

ep. 01 sierpnia 2024

Zakończyła się budowa S3 na Dolnym Śląsku. Można jeździć

Drogi i autostrady

GDDKiA podpisała 20 umów na prawie 12 miliardów. To bilans kilku miesięcy

Drogi i autostrady

Mirbud wybuduje S12 w woj. mazowieckim

Drogi i autostrady

Będą zmiany na węźle Bożepole Wielkie przy S6

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5