Małopolski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ponownie ogłosił przetarg, który ma wyłonić nadzorcę projektowania i budowy Północnej Obwodnicy Krakowa w ciągu drogi ekspresowej S52.
Ponowny przetarg
Według planu umowa ma obowiązywać przez 66 miesięcy. W jej ramach wykonawca będzie zarządzał kontraktem i pełnił nadzór nad projektowaniem i budową Północnej Obwodnicy Krakowa w ciągu drogi ekspresowej S52 węzeł Modlnica – węzeł Kraków Mistrzejowice.
Zadaniem firm, która wygra przetarg będzie m.in.:
- pełnienie nadzoru nad projektowaniem, weryfikację dokumentacji projektowej, jej kompletności, wzajemnej zgodności, weryfikacja wyników dokonania kontrolnych obliczeń w celu znalezienia ewentualnych błędów,
- zarządzanie, pełnienie nadzoru inwestorskiego oraz kontrolę nad realizacją robót aż do daty wystawienia Ostatecznego Świadectwa Płatności,
- prowadzenie działań informacyjnych i promocyjnych związanych z realizacją projektu i współpracę w tym zakresie ze służbami GDDKiA,
- wypełnianie obowiązków sprawozdawczych wynikających z procedur UE i współpracę w tym zakresie ze służbami GDDKiA,
- wypełnianie obowiązków wynikających z procedur zawartych w obowiązujących wymaganiach/wytycznych dotyczących inwestycji współfinansowanych ze środków UE oraz procedurami beneficjenta Projektów dla POIiŚ.
Na oferty zamawiający czeka do 7 marca br. Podczas ich oceny weźmie pod uwagę takie aspekty jak: cena (60%), gwarancja jakości (28%) oraz doświadczenie personelu wykonawcy (12%).
Jest to drugie podejście do wyłonienia firmy, która zajmie się tym zadaniem. Poprzednie postępowanie zostało ogłoszone w maju 2018 roku, ale niestety, z uwagi na brak oferty spełniającej wymagania oraz mieszczącej się w zakładanym budżecie (początkowo 14,727 mln zł później 15,371 mln zł), zostało ono unieważnione.
Umowa na projekt i budowę już podpisana
Równolegle z pierwszym przetargiem na zarządzanie kontraktem prowadzone było postępowanie na projekt i budowę trasy. Wystartowało ono 23 grudnia 2017 roku, a 13 listopada 2018 roku podpisano w jego ramach umowę z konsorcjum firm Gülermak i Mosty-Łódź o wartości 1,427 mld zł (
więcej na ten temat pisaliśmy tutaj).
Zakończenie robót przy budowie POK planowane jest na rok 2023. W obrębie POK przewiduje się budowę 6 wiaduktów w ciągu samej trasy, 4 wiaduktów nad trasą i 3 mostów w ciągu dróg zbiorczych. Zostaną wybudowane węzły Węgrzce i Batowice oraz, jeśli wcześniej wejdzie do realizacji trasa Wolbromska, także węzeł Wolbromski.