Drogowa Dyrekcja zawiesiła czasowo spotkania dotyczące przebiegu Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. Po uwagach, które mieszkańcy zgłosili do tej pory, inwestor stwierdził potrzebę wykonania dodatkowych analiz.
Trwają prace nad studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym dla Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. Celem jest wskazanie optymalnych wariantów trasy i złożenie dla nich wniosków o wydanie decyzji środowiskowej. W lutym rozpoczęły się spotkania z mieszkańcami, podczas których przedstawiono lokalnej społeczności proponowane rozwiązania i umożliwiono zgłoszenie uwag (wcześniej możliwe też było składanie uwag przez internet). GDDKiA poinformowała waśnie o zawieszeniu spotkań.
„Terminy kolejnych spotkań informacyjnych ustalimy, po przeprowadzeniu stosownych analiz i możliwych rozwiązań, uwzględniających dotychczas podniesione argumenty merytoryczne i oczekiwania społeczne” – przekazał inwestor.
Jak poinformowała GDDKiA, dotychczasowe spotkania pokazały potrzebę przeprowadzenia dodatkowych, wieloaspektowych analiz. – Zakres głosów padających podczas spotkań informacyjnych był bardzo szeroki. Dotyczyły one zaproponowanych wariantów przebiegu trasy - mówi Małgorzata Tarnowska, rzecznik prasowa warszawskiego oddziału GDDKiA. – Przenalizujemy wszystkie zgłoszone argumenty i opinie, biorąc pod uwagę zarówno kwestie społeczne i środowiskowe, jak i inne plany inwestycyjne, dotyczące tej części województwa mazowieckiego – dodaje.
Inwestor zapewnia, że weźmie pod uwagę „szczególny charakter tej części Mazowsza oraz potencjalną skalę oddziaływania planowanych inwestycji”.
Od S10 do DK-92Wiadomo, że w pierwszej połowie lutego odbyły się spotkania dotyczące przebiegi OAW pomiędzy połączeniem z przyszłą S10 w rejonie Nacpolska a obecnym przebiegiem DK-92 w okolicy Sochaczewa. Dwa warianty (czerwony i zielony) zaplanowano po zachodniej stronie Wyszogrodu, a trzeci (niebieski) po jego wschodniej stronie. Wszystkie trzy kończą się na przecięciu z DK-92, po południowo-zachodniej stronie Sochaczewa, w gminie Nowa Sucha.
fot. GDDKiA
Spotkania z mieszkańcami przeprowadzono w siedmiu gminach.
Od DK-92 do S7 Z kolei na marzec zaplanowane były spotkania informacyjne dotyczące części OAW pomiędzy obecnym przebiegiem DK-92 w okolicy Sochaczewa a drogą ekspresową S7 na odcinku między Tarczynem i Grójcem.
Początek wszystkich wariantów to przecięcie z drogą nr 92 po południowo-zachodniej stronie Sochaczewa, w gminie Nowa Sucha, a dalej propozycje przebiegu trasy wytyczono po zachodniej stronie Żyrardowa i po północnej stronie Mszczonowa.
fot. GDDKiA
W praktyce to tej części trasy dotyczy zawieszenie spotkań. Pierwsze spotkanie było zaplanowane 2 marca w gminie Wiskitki. Przez teren tej gminy, w tym w pobliżu Bolimowskiego Parku Krajobrazowego, ma przebiegać kilkanaście kilometrów OAW. Zarówno mieszkańcy, jak i przedstawiciele samorządu wyrazili swój zdecydowany sprzeciw w stosunku do planowanego przebiegu trasy.
– Coraz bardziej są ograniczane możliwości rozwoju w naszej gminie, nasi mieszkańcy z kolejnych miejsc są wysiedlani. Stanowczo jesteśmy przeciwko takim zamiarom. Przedstawione warianty dotyczą jednej trasy, a nie trzech możliwości przebiegu A50. Likwidacja „Węzła Wiskitki” jest nie do przyjęcia i negatywnie wpłynie na rozwój Miasta Wiskitki i Gminy Wiskitki. Takie działania świadczą o totalnym braku kontroli nad planowaniem tak ważnych i strategicznych inwestycji – mówił podczas spotkania burmistrz Wiskitek Rafał Mitura
cytowany przez zyciezyrardowa.pl.
Następne spotkania miały się odbyć 6 marca w gminach Puszcza Mariańska oraz Radziejowice a potem w pozostałych gminach: Tarczyn. Grójec,, Pniewy, Żabia Wolna, Mszczonów i Nowa Sucha. Te konsultacje na razie się nie odbędą. Projektanci wykonają najpierw dodatkowe analizy.
Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej w przyszłości ma przejąć przede wszystkim ruch tranzytowy, odsuwając ciężki transport od stolicy. Inwestycja jest planowana także z myślą o budowie Centralnego Portu Komunikacyjnego.