Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

GDDKiA ponownie przeanalizuje warianty Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
Schuettfllix

Data publikacji:
05-03-2023
Ostatnia modyfikacja:
27-11-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
GDDKiA ponownie przeanalizuje warianty Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej
fot. GDDKiA
Drogowa Dyrekcja zawiesiła czasowo spotkania dotyczące przebiegu Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. Po uwagach, które mieszkańcy zgłosili do tej pory, inwestor stwierdził potrzebę wykonania dodatkowych analiz.

Trwają prace nad studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym dla Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. Celem jest wskazanie optymalnych wariantów trasy i złożenie dla nich wniosków o wydanie decyzji środowiskowej. W lutym rozpoczęły się spotkania z mieszkańcami, podczas których przedstawiono lokalnej społeczności proponowane rozwiązania i umożliwiono zgłoszenie uwag (wcześniej możliwe też było składanie uwag przez internet). GDDKiA poinformowała waśnie o zawieszeniu spotkań.

„Terminy kolejnych spotkań informacyjnych ustalimy, po przeprowadzeniu stosownych analiz i możliwych rozwiązań, uwzględniających dotychczas podniesione argumenty merytoryczne i oczekiwania społeczne” – przekazał inwestor.

Jak poinformowała GDDKiA, dotychczasowe spotkania pokazały potrzebę przeprowadzenia dodatkowych, wieloaspektowych analiz. – Zakres głosów padających podczas spotkań informacyjnych był bardzo szeroki. Dotyczyły one zaproponowanych wariantów przebiegu trasy - mówi Małgorzata Tarnowska, rzecznik prasowa warszawskiego oddziału GDDKiA. – Przenalizujemy wszystkie zgłoszone argumenty i opinie, biorąc pod uwagę zarówno kwestie społeczne i środowiskowe, jak i inne plany inwestycyjne, dotyczące tej części województwa mazowieckiego – dodaje.

Inwestor zapewnia, że weźmie pod uwagę „szczególny charakter tej części Mazowsza oraz potencjalną skalę oddziaływania planowanych inwestycji”.

Od S10 do DK-92

Wiadomo, że w pierwszej połowie lutego odbyły się spotkania dotyczące przebiegi OAW pomiędzy połączeniem z przyszłą S10 w rejonie Nacpolska a obecnym przebiegiem DK-92 w okolicy Sochaczewa. Dwa warianty (czerwony i zielony) zaplanowano po zachodniej stronie Wyszogrodu, a trzeci (niebieski) po jego wschodniej stronie. Wszystkie trzy kończą się na przecięciu z DK-92, po południowo-zachodniej stronie Sochaczewa, w gminie Nowa Sucha. 

fot. GDDKiA
Spotkania z mieszkańcami przeprowadzono w siedmiu gminach.

Od DK-92 do S7

Z kolei na marzec zaplanowane były spotkania informacyjne dotyczące części OAW pomiędzy obecnym przebiegiem DK-92 w okolicy Sochaczewa a drogą ekspresową S7 na odcinku między Tarczynem i Grójcem.

Początek wszystkich wariantów to przecięcie z drogą nr 92 po południowo-zachodniej stronie Sochaczewa, w gminie Nowa Sucha, a dalej propozycje przebiegu trasy wytyczono po zachodniej stronie Żyrardowa i po północnej stronie Mszczonowa.


fot. GDDKiA

W praktyce to tej części trasy dotyczy zawieszenie spotkań. Pierwsze spotkanie było zaplanowane 2 marca w gminie Wiskitki. Przez teren tej gminy, w tym w pobliżu Bolimowskiego Parku Krajobrazowego, ma przebiegać kilkanaście kilometrów OAW. Zarówno mieszkańcy, jak i przedstawiciele samorządu wyrazili swój zdecydowany sprzeciw w stosunku do planowanego przebiegu trasy.

– Coraz bardziej są ograniczane możliwości rozwoju w naszej gminie, nasi mieszkańcy z kolejnych miejsc są wysiedlani. Stanowczo jesteśmy przeciwko takim zamiarom. Przedstawione warianty dotyczą jednej trasy, a nie trzech możliwości przebiegu A50. Likwidacja „Węzła Wiskitki” jest nie do przyjęcia i negatywnie wpłynie na rozwój Miasta Wiskitki i Gminy Wiskitki. Takie działania świadczą o totalnym braku kontroli nad planowaniem tak ważnych i strategicznych inwestycji – mówił podczas spotkania burmistrz Wiskitek Rafał Mitura cytowany przez zyciezyrardowa.pl.
 
Następne spotkania miały się odbyć 6 marca w gminach Puszcza Mariańska oraz Radziejowice a potem w pozostałych gminach: Tarczyn. Grójec,, Pniewy, Żabia Wolna, Mszczonów i Nowa Sucha. Te konsultacje na razie się nie odbędą. Projektanci wykonają najpierw dodatkowe analizy.

Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej w przyszłości ma przejąć przede wszystkim ruch tranzytowy, odsuwając ciężki transport od stolicy. Inwestycja jest planowana także z myślą o budowie Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
Schuettfllix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Obwodnica Starachowic w wariancie północnym

Drogi i autostrady

Obwodnica Starachowic w wariancie północnym

inf. pras. 27 listopada 2023

Wrocław otwiera Oś Zachodnią

Drogi i autostrady

Wrocław otwiera Oś Zachodnią

ep. 24 listopada 2023

Mirbud z szansą na rozbudowę dróg powiatowych za kilkadziesiąt mln zł

Drogi i autostrady

Częstochowa startuje z inwestycją przedłużenia ul. 1 Maja

Drogi i autostrady

Częstochowa startuje z inwestycją przedłużenia ul. 1 Maja

Przemysław Farsewicz 20 listopada 2023

Zobacz również:

Obwodnica Starachowic w wariancie północnym

Drogi i autostrady

Obwodnica Starachowic w wariancie północnym

inf. pras. 27 listopada 2023

Wrocław otwiera Oś Zachodnią

Drogi i autostrady

Wrocław otwiera Oś Zachodnią

ep. 24 listopada 2023

Mirbud z szansą na rozbudowę dróg powiatowych za kilkadziesiąt mln zł

Drogi i autostrady

Częstochowa startuje z inwestycją przedłużenia ul. 1 Maja

Drogi i autostrady

Częstochowa startuje z inwestycją przedłużenia ul. 1 Maja

Przemysław Farsewicz 20 listopada 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5