W środę, 2 sierpnia br., warszawski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpisał umowę na nadzór nad budową drogi ekspresowej S7 Warszawa – Grójec. Wykonawcą jest francuska firma Safege, która wykona zadanie za ponad 15 mln zł.
Francuska firma będzie nadzorować budowę trzech odcinków trasy S7. Pierwszy prowadzi od węzła Lotnisko (bez węzła) do węzła Lesznowola (z węzłem), drugi od węzła Lesznowola (bez węzła) do węzła Tarczyn Północ (z węzłem), a trzeci od węzła Tarczyn Północ (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca. Ich łączna długość to 29,322 km.
Całkowity koszt najkorzystniejszych ofert wynosił 813,524 mln zł, przy budżecie równym 804,924 mln zł.
Jednak Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa zdecydowało o dofinansowaniu inwestycji. Według planów umowa ma zostać podpisana jeszcze w sierpniu br.
Wyświetl większą mapę
Do zamawiającego w przetargu na nadzór budowy tego fragmentu S7 zgłosiło się siedmiu potencjalnych wykonawców. Najtańszą ofertę zgłosiło konsorcjum firm Multiconsult Polska i Biuro Usług Inwestycyjnych. Opiewała ona na 11,857 mln zł. Jednak propozycja ta została odrzucona. Druga pod względem ceny była oferta Safege o wartości 15,041 mln zł.
Budżet GDDKiA wynosił 27,349 mln zł. Kryteria jakie brała pod uwagę to cena (80%), metodyka (10%) oraz zatrudnienie na umowę o pracę (10%). Według planów droga ma być gotowa w maju 2021 roku.