Partner serwisu
Drogi i autostrady

GDDKiA po raz kolejny „wylała dziecko z kąpielą”

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
25-10-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
GDDKiA po raz kolejny „wylała dziecko z kąpielą”
fot. Robert Kaufmann
– O tym, że nawierzchnie betonowe są trwalsze od tych asfaltowych wiadomo nie od dzisiaj. Więc dlaczego GDDKiA nie zdecydowała się na tę technologię wcześniej? – pyta Jacek Osiński, ekspert ZDG TOR.

Domyślam się, że ten nagły zwrot nie jest efektem nagłego olśnienia urzędników generalnej dyrekcji, lecz raczej bezpośrednim skutkiem znowelizowanej ustawy o zamówieniach publicznych, która od 19 października nakazuje zamawiającym z sektora publicznego uwzględnianie w postępowaniach przetargowych innych kryteriów oceny ofert niż tylko cena.

Ten zapis toruje drogę dla technologii zapewniających np. większą trwałość a przez to niższe koszty eksploatacji. Jako inżynier bardzo się z tego cieszę, podobnie jako podatnik. Skoro drogi budowane są przy wykorzystaniu unijnych pieniędzy, to w naszym interesie jest by miały jak najdłuższą żywotność, a ich późniejsze remonty były jak najtańsze, bo za nie zapłaci skarb państwa, czyli my wszyscy.

Ale jest i druga strona medalu. Uważam, że podobne zmiany powinny być przeprowadzane sukcesywnie i z odpowiednim wyprzedzeniem, by wykonawcy byli w stanie do nich się odpowiednio przygotować. Tylko nieliczne grono firm dysponuje odpowiednim sprzętem i doświadczeniem. I o ile jeszcze drogi lokalne o niższych parametrach technologicznych technicznych wykonawcy krajowi będą w stanie wykonać w sposób należyty to autostrady i drogi ekspresowe będą już dla nich bardzo dużym wyzwaniem i wielką niewiadomą.

GDDKiA po raz kolejny „wylała dziecko z kąpielą” i pokazuje, że dialog z branżą to cały czas fikcja.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Województwo opolskie ma pierwszą betonówkę. Obwodnica Malni i Choruli otwarta

Drogi i autostrady

Województwo opolskie ma pierwszą betonówkę. Obwodnica Malni i Choruli otwarta

Elżbieta Pałys 05 września 2019

GDDKiA testuje beton wałowany

Inżynieria i innowacje

GDDKiA testuje beton wałowany

inf.pras. 20 maja 2019

W tym roku przybędzie 182 km betonówek

Inżynieria i innowacje

W tym roku przybędzie 182 km betonówek

Elżbieta Pałys 16 kwietnia 2019

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Województwo opolskie ma pierwszą betonówkę. Obwodnica Malni i Choruli otwarta

Drogi i autostrady

Województwo opolskie ma pierwszą betonówkę. Obwodnica Malni i Choruli otwarta

Elżbieta Pałys 05 września 2019

GDDKiA testuje beton wałowany

Inżynieria i innowacje

GDDKiA testuje beton wałowany

inf.pras. 20 maja 2019

W tym roku przybędzie 182 km betonówek

Inżynieria i innowacje

W tym roku przybędzie 182 km betonówek

Elżbieta Pałys 16 kwietnia 2019

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5