W przetargu na przebudowę 14-kilometrowego odcinka Borki – Jeże w przebiegu drogi krajowej nr 63 oferty złożyło pięciu potencjalnych wykonawców. Najtańsza z nich, złożona przez spółkę Unibep z Bielska Podlaskiego, opiewa na kwotę nieco niższą niż budżet zamawiającego.
Wobec faktu, że jedynym kryterium oceny ofert w przetargu jest cena, można przyjąć wybór Unibepu z Bielska Podlaskiego jako najbardziej prawdopodobny scenariusz. Budżet GDDKiA na ten cel wynosi nieco ponad 97 mln zł, natomiast oferta Unibepu została wyceniona na niespełna 96 mln zł, dlatego mieści się w nim niemalże idealnie. Wykonawca będzie musiał zrealizować prace w terminie 18 miesięcy, przy czym w tym okresie nie będą uwzględnione miesiące zimowe. Inwestycja zostanie sfinansowana z budżetu państwa.
Zarządca państwowej infrastruktury drogowej wskazuje, że głównym elementem inwestycji będzie wykonanie nowej konstrukcji jezdni o szerokości 7 metrów i dopuszczalnym nacisku na poziomie 11,5 tony na oś. Przewiduje się również korektę łuków pionowych i poziomych, budowę 12 zatok autobusowych (wraz z dojściami dla pieszych), budowę i przebudowę przepustów oraz przebudowę obiektu mostowego na przepust, a także przebudowę skrzyżowań. Powstanie także oświetlenie drogowe i chodnik w miejscowości Jeże. W ramach projektu planowana jest także budowa stanowisk do kontroli i ważenia pojazdów przez Inspekcję Transportu Drogowego.
Dziś szerokość jezdni wynosi 6 metrów, dlatego jej poszerzenie będzie odczuwalną zmianą dla kierowców, wpływającą w sposób korzystny na bezpieczeństwo ruchu, zwłaszcza że dodatkowo przewidziano szerokie na 1,5 metra pobocza. W miejscowości Jeże budowa kanalizacji deszczowej umożliwi odprowadzanie wody z obszaru jezdni, zaś dzięki budowie nowych chodników i dojść do zatok autobusowych zwiększy się w istotnym stopniu bezpieczeństwo pieszych. Z kolei pasy lewoskrętu umożliwią zwiększenie czytelności skrzyżowań, a tym samym poprawę bezpieczeństwa i płynności ruchu dzięki szybszemu podejmowaniu decyzji przez kierowców.