Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na projekt i rozbudowę drogi krajowej nr 53 na ok. 20-kilometrowym odcinku Myszyniec – Kadzidło w północno-wschodniej części województwa mazowieckiego. Państwowy zarządca infrastruktury drogowej zapowiada, że inwestycja wpłynie korzystnie na bezpieczeństwo zarówno kierowców, jak również pieszych i rowerzystów.
Jak czytamy w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, prace na drodze krajowej nr 53 będą miały miejsce na odcinku z Myszyńca do Kadzidła między 85,6 a 105,2 kilometrem trasy. Zamówienie obejmuje wykonanie wszystkich niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania drogi krajowej prac w ramach formuły “projektuj i buduj”: przygotowania opracowań projektowych wraz z uzyskaniem wymaganych wszelkich wymaganych w ramach obowiązujących przepisów opinii, uzgodnień, pozwoleń, zezwoleń i decyzji administracyjnych, niezbędnych do zaprojektowania i zrealizowania inwestycji oraz wykonania robót budowlanych i uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie dla całego zakresu inwestycji.
Termin składania ofert został wyznaczony na 7 września bieżącego roku. W przypadku braku odwołań przewiduje się w podpisanie umowy w grudniu. Głównym kryterium oceny ofert będzie cena, za którą będzie można uzyskać maksymalnie 55%, jednak zamawiający przewidział również kilka kryteriów pozacenowych. Po pierwsze, do 20% punktów będzie można uzyskać za przedłużenie okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, a także instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze. Tyle samo punktów będzie można uzyskać za przedłużenie okresu gwarancji jakości na konstrukcję nawierzchni w ramach trasy głównej. Last but not least, 5% punktów będzie możliwe do uzyskania w przypadku zagospodarowania na placu budowy pozyskanego destruktu asfaltowego.
GDDKiA informowała wcześniej, że w wyniku realizacji zamówienia przekrój drogi nie ulegnie zmianie. Nadal będzie to jedna jezdnia z jednym pasem ruchu w każdym kierunku. Wybudowane zostaną jednocześnie drogi równoległe do obsługi ruchu lokalnego oraz zatoki autobusowe, a także urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.