Jest ponowny przetarg ws. trasy ekspresowej S19 Jawornik-Lutcza. Chodzi o pełnienie doradztwa naukowo-technicznego ws. realizacji tunelu i zabezpieczenia osuwisk.
Jesienią 2024 r. GDDKiA podpisała umowę na budowę odcinka drogi ekspresowej S19 Jawornik-Lutcza. Zadanie za kwotę 1 mld 909 mln zł zrealizuje konsorcjum Gulermak i Budimex. Tym samym wykonawcy przejęli ostatni odcinek szlaku Via Carpatia na Podkarpaciu.
W ramach kontraktu powstanie odcinek drogi ekspresowej o długości 5,2 km z dwiema jezdniami po dwa pasy ruchu i pasem awaryjnym w każdym kierunku. W ciągu trasy powstaną m.in. estakada o długości 780 m wykonana na filarach wysokich na 36 m. Kolejnym istotnym obiektem na trasie będzie dwunawowy tunel pod górą Kamieniec o długości blisko 3 km. Będzie to najdłuższy z trzech tuneli, jakie powstaną w województwie podkarpackim w ciągu S19.
Odcinek Jawornik-Lutcza będzie budowany w terenie o skomplikowanej budowie geologicznej charakterystycznej dla fliszu karpackiego. Badania podłoża pokazały bardzo zmienne warunki geologiczne. Teren inwestycji charakteryzuje się również różnorodnym ukształtowaniem terenu – występującymi naprzemiennie wzniesieniami i dolinami. Jest to także teren podatny na występowanie osuwisk.
Ponowny przetarg
GDDKiA szuka firmy, która zajmie się doradztwem naukowo-technicznym ws. realizacji tunelu i zabezpieczenia osuwisk. Umowa obejmie m.in.„weryfikację opracowanych przez wykonawcę robót rozwiązań projektowych w zakresie projektu budowlanego pod względem ich zasadności i dopuszczalności z uwzględnieniem prawnych i kontraktowych wymogów formalnych oraz najlepszej obecnie dostępnej wiedzy technicznej”.
W przetargu wpłynęła jedna oferta. Złożyły ją wspólnie Akademii Górniczo-Hutnicza w Krakowie oraz Politechnika Rzeszowska. GDDKiA miała problem, bo oferta opiewała na ok. 5,3 mln zł, podczas gdy urzędnicy zarezerwowali ok. 4,4 mln zł.
- Postępowanie zostało unieważnione, ogłosiliśmy kolejny przetarg - mówi Bartosz Wysocki z GDDKiA Rzeszów.
Tym razem na oferty zainteresowanych firm urzędnicy czekają do 17 marca. Termin związania ofertą wynosi 90 dni. Przy wyborze zwycięzcy GDDKiA weźmie pod uwagę przede wszystkim cenę (waga 60 %), ale też doświadczenie głównego eksperta nadzoru naukowego ds. tunelu (20 %), doświadczenie eksperta naukowego ds. konstrukcji i technologii budowy tunelu wykonywanego metodą górniczą bądź tarczą TBM (10 %) oraz doświadczenie eksperta naukowego ds. wentylacji (10 %).
Kontrakt ma też przewidywać weryfikację założeń do „obliczeń wykonanych przez wykonawcę robót w zakresie projektów zabezpieczenia osuwisk i terenów predysponowanych osuwiskowo na etapie projektu budowlanego, wraz z weryfikacją projektu monitoringu osuwisk i terenów predysponowanych osuwiskowo”. Umowa ma obowiązywać przez 6 lat.
Przypomnijmy, że w ramach „właściwego kontraktu” powstanie też Miejsce Obsługi Podróżnych Jawornik w kierunku Barwinka. Wykonane zostaną urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, system zarządzania ruchem oraz urządzenia ochrony środowiska. Powstaną dodatkowe jezdnie do obsługi terenu przyległego, przebudowane zostaną także drogi kolidujące z inwestycją.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.