Dolnośląski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad odrzuciła czterech z dwunastu ofert w przetargu na budowę odcinka drogi ekspresowej S3 Legnica – Lubawka od węzła Bolków do węzła Kamienna Góra Północ. Propozycje potencjalnych wykonawców dotyczące tego fragmentu ekspresówki poznaliśmy pod koniec listopada 2017 roku.
W przetargu wystartowały firmy: Astaldi (1,056 mld zł), Stecol Corporation (1,227 mld zł), Dogus Insaat ve Ticaret (1,377 mld zł) oraz Societa Italiana per Condotte D’Acqua (1,123 mld zł), a także konsorcja: Toto i Cooperativa Muratori & Cementisti CMC di Ravenna Societa Cooperativa (1,155 mld zł), PeBeKa, Kobylarnia i PBDiM (1,596 mld zł), Ids-Bud, Interbudmontazh i Mosty-Łódź (1,758 ,mld zł), Porr i Porr Bau GmbH (1,536 mld zł), Polaqua i Mostostal Pomorze (1,607 mld zł), Strabag Infrastruktura Południe i Strabag (1,715 mld zł), Salini Impregilo i Salini Polska (1,227 mld zł) oraz Metrostav Polska i Metrostav (1,592 mld zł). Dodatkowo wszyscy oferenci zaproponowali jednakowy czas realizacji równy 47 miesięcy od dnia podpisania umowy, przy czym do okresu robót budowalnych nie wlicza się okresów zimowych.
Teraz wrocławski oddział GDDKiA powiadomił o odrzuceniu ofert złożonych przez konsorcja Strabag Infrastruktura Południe i Strabag, Ids-Bud, Interbudmontazh i Mosty-Łódź, Polaqua i Mostostal Pomorze oraz firmy Societa Italiana per Condotte D’Acqua.
Propozycje zostały odrzucone z uwagi na nieprzedłużenie przez potencjalnych wykonawców przedłużenia terminu związania ofertą do 15 kwietnia br. Wcześniej ten okres upływał 26 lutego br., a wymienieni oferenci do tego terminu nie odpowiedzieli na wniosek zamawiającego o jego przedłużenie.
Oznacza to, że podczas oceny zamawiający będzie brał pod uwagę ośmiu oferentów. Ich propozycje będą sprawdzane zgodnie z poniższymi kryteriami: cena (60%), właściwości przeciwpoślizgowe nawierzchni (9%), równość podłużną nawierzchni (8%), personel wykonawcy (15%), termin realizacji kontraktu (3%) oraz zagospodarowanie gruntu rodzimego (5%).
Postepowanie zostało ogłoszone 31 maja 2017 roku. Zadanie obejmuje zarówno projekt i budowę tej trasy. Ma ona ostatecznie mieć 16,061 km. Przedsięwzięcie było szacowane na tak wysoką kwotę m.in. z uwagi na to, że w ciągu drogi leżeć będzie tunel drogowy o długości ok. 2,3 km.
Inwestora planował przeznaczyć na budowę tego odcinka 2,139 mld zł. Jednak propozycje firm okazały się znacznie niższe od tej kwoty. Najtańsza, złożona przez włoską firmę Astaldi, propozycja stanowi 49,44% budżetu.