Kolejny odcinek S19 na Podlasiu wyceniony przez wykonawców. W przetargu na projekt i budowę odcinka od węzła Białystok Południe do węzła Ploski wpłynęło 9 ofert. Inwestor może być zadowolony z cen.
Tylko jedna oferta przekroczyła budżet inwestora ustalony na poziomie 593,9 mln zł. To propozycja złożona przez firmę Polaqua wyceniona na 711 ,4 mln zł. Najdroższa oferta jest wyższa nie tylko od budżetu zamawiającego, ale i od wycen pozostałych wykonawców.
Ofertę z najniższą ceną złożyła firma Mota Engil Central Europe – 396,9 mln zł. Kolejne propozycje złożyli: PTU Intercor – 432,1 mln zł, China State Construction – 436,3 mln zł, Kolin Insaat (Turcja) – 439 mln zł, konsorcjum NDI – 449,6 mln zł, Strabag – 452,4 mln zł, konsorcjum Porr i Unibep – 456,3 mln zł oraz Budimex – 487,8 mln zł.
Odcinek Białystok Południe – Polski jest kontynuacją południowej obwodnicy Białegostoku. Liczy 13 km i będzie miał dwie jezdnie po dwa pasy ruchu wykonane w technologii, którą wybierz wykonawca.
W ramach tego odcinka powstanie węzeł Zabłudów oraz 150-metrowy most nad doliną Narwi.
W lipcu GDDKiA otworzyła także oferty w przetargu na sąsiednie odcinki S19:
Księżyno – Białystok Południe oraz
Białystok Zachód – Ksieżyno.