Łódzki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wybrał najkorzystniejsze oferty na dwie części brakującego odcinka A1. Łączna wartość odcinków B i D ma przekroczyć 1 mld zł, a zadania mają zostać powierzone firmie Intercor oraz konsorcjum, na którego czele stoi Kobylarnia.
Odcinek B
Pierwszy z odcinków, na który dziś, 12 lipca, poznaliśmy najkorzystniejszą ofertę to trasa od węzła Bełchatów (bez węzła) do węzła Kamieńsk (z węzłem). Jego długość to ok. 24,2 km. Do jego budowy zgłosiło się czterech chętnych. Były to firmy: Intercor (650 mln zł) i Polqua (859,655 mln zł) oraz konsorcja: Budimex i Strabag (758,568 mln zł), a także Kobylarnia i Mirbud (678,047 mln zł).
GDDKiA Łódź zdecydowała, że najkorzystniejszą z tych propozycji jest ta złożona przez Kobylarnia i Mirbud.
Fragment D
Drugi odcinek, który dziś otrzymał swojego wykonawcę prowadzi od węzła Radomsko (bez węzła) do granicy województw łódzkiego i śląskiego. Jego długość to ok. 7,023 km. Do jego budowy również zgłosiło się czterech oferentów. Były to firmy: Porr (392,972 mln zł) , Intercor (338,250 mln zł) i Polaqua (384,647 mln zł) oraz konsorcja: Budimex i Strabag (367,316 mln zł).
Inwestor zdecydował, że najlepszą ofertą jest ta, z najniższą ceną. Drogę ma wybudować Intercor.
Pozostała trasa
Cała inwestycja dotyczy ostatniego, brakującego odcinka A1 między Tuszynem a Częstochową liczącego ok. 80 km. Trasa ta została podzielona na pięć odcinków, z których jeden leży w województwie śląskim i zajmuje się nim GDDKiA w Katowicach, a pozostałe cztery – w województwie łódzkim i należą one do łódzkiego oddziału GDDKiA.
Dziś wybrane oferty są pierwszymi w województwie łódzkim. Nierozstrzygnięta zostaje jeszcze sprawa odcinków A (najtańsza oferta od konsorcjum Budimex i Strabag – 478,873 mln zł) i C (najtańsza oferta od konsorcjum Strabag i Budimex – 573,143 mln zł).
Fragment E, znajdujący się w województwie śląskim, wybudować ma firma Polaqua, która zaproponowała realizację drogi o długości ok. 17 km za 596,5 mln zł.