Warmińsko-mazurski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w lutym br. wybrał ofertę firmy Polaqua jako najkorzystniejszą w przetargu na projekt i budowę odcinka drogi ekspresowej S61 od węzła Ełk Południe do węzła Wysokie. Teraz opublikowany został dokument, który jednocześnie tę decyzję unieważnia i informuje o ponownym wyborze tej samej propozycji.
W listopadzie 2017 roku do olsztyńskiego oddziału GDDKiA wpłynęło
sześć ofert od firm i konsorcjów chętnych do realizacji inwestycji polegającej na wykonaniu projektu i budowie drogi ekspresowej S61 na odcinku od węzła Ełk Południe do węzła Wysokie (wraz z wplotem w ciągu dk-18).
Do realizacji tego zadania zgłosiły się firmy: Budimex (713,065 mln zł) oraz Polaqua (613,232 mln zł), a także konsorcja: Impresa Pizzarotti i Pizzarotti (692,689 mln zł), Trakcja PRKiI, Mostostal Warszawa i Przedsiębiorstwo Eksploatacji Ulic i Mostów (685,948 mln zł), Strabag i Strabag Infrastruktura Południe (973,428 mln zł) oraz Metrostav Polska i Metrostav (565,407 mln zł).
W lutym br. inwestor za
najkorzystniejszą uznał propozycję firmy Polaqua, która była druga w kolejności pod względem najniższej ceny. Następnie od tej decyzji odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej złożyło konsrocjum firm Trakcja PRKiI, Mostostal Warszawa oraz Przedsiębiorstwo Eksploatacji Ulic i Mostów.
Wniosek został uznany przez KIO, a GDDKiA 15 marca br. poinformowała o unieważnieniu swojej decyzji dotyczącego odcinka S61 Ełk Południe – Wysokie, jednocześnie obwieszczając o nowym wyborze, który jest taki sam jak poprzedni.
Oznacza to, że jeśli nie będzie ponownych odwołań od decyzji Generalnej Dyrekcji to firma Polaqua zostanie wykonawcą inwestycji. Budżet zamawiającego to 729,593 mln zł. Kryteria jakie stosowano podczas oceny propozycji to cena (85%) oraz termin realizacji (15%), przy czym wszyscy oferenci zaproponowali taki sam termin realizacji równy 29 miesięcy.
Przedsięwzięcie dotyczy projektu i budowy odcinka trasy Via Baltica. Jego długość to 22,935 km. Według planów nowa droga ma być gotowa w IV kwartale 2020 roku.
Dodatkowo na początku miesiąca
GDDKiA unieważniła wybór najkorzystniejszej oferty w przetargu na projekt i budowę odcinka S61 Wysokie – Raczki. Zamawiający wybrał propozycję Budimexu, ale KIO stwierdziła, że niesłusznie została odrzucona oferta Porr.