Komisja przetargowa GDDKiA zakończyła ocenę ofert w postępowaniu na projekt i budowę obwodnicy Giżycka w ciągu drogi krajowej nr 59 w woj. warmińsko-mazurskim.
Obecna obwodnica Giżycka (ul. Obwodowa) ma w większości przekrój jednojezdniowy. Jej rozbudowa będzie kontynuacją zakończonej w 2021 roku inwestycji obejmującej budowę ronda na skrzyżowaniu DK59 z ulicą Świderską wraz z rozbudową istniejącego układu drogowego do przekroju dwujezdniowego na odcinku około 1 km. Planowana inwestycja obejmie kolejne 1,5 km DK59 od ronda w kierunku Wilkas. Będzie to droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o przekroju 2x2 i nośności 11,5 tony na oś.
– Zakres inwestycji obejmie też budowę dodatkowych jezdni obsługujących tereny przylegające do obwodnicy, budowę mostu i wiaduktu, przebudowę skrzyżowań, budowę i przebudowę chodników oraz ciągów pieszo-rowerowych. Zadanie zostanie zrealizowane z pieniędzy budżetu państwa – informują przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
GDDKiA zakończyła już ocenę ofert w postępowaniu na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Giżycka. W przetargu wpłynęło pięć ofert, wszystkie znacznie przekraczały zarezerwowaną przez urzędników kwotę 59,4 mln złotych.
Najniższą cenę - 109,4 mln zł zaproponował Unibep z Bielska Podlaskiego, najwyższą 137,3 mln zł - Trakcja z Warszawy. Porr wycenił swoją ofertę na 114,8 mln złotych, Budimex na 119,8 mln zł, a konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska oraz Aldesa Construcciones zażyczyło sobie 117,4 mln zł.
GDDKiA podjęła decyzję, że nie będzie unieważniać postępowania i po sprawdzeniu ofert urzędnicy wystąpili o przyznanie dodatkowych pieniędzy na realizację zadania.
Prace projektowe i roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie powinny zostać ukończone w ciągu 3 lat od zawarcia umowy. Do czasu objętego projektowaniem wlicza się okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca), natomiast do czasu realizacji robót - już nie.
Przy wyborze zwycięzcy urzędnicy biorą pod uwagę przede wszystkim cenę (waga 55 %, im niższa, tym więcej punktów), ale też przedłużenie okresu gwarancji jakości konstrukcji nawierzchni (20 %), przedłużenie okresu gwarancji jakości obiektów mostowych (20 %) oraz zagospodarowanie destruktu asfaltowego (5 %).
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.