Kierowcy wybierający się na weekend z Warszawy na południe kraju skorzystają już z nowo otwartego fragmentu drogi ekspresowej S7 Lesznowola – Tarczyn Południe. Fragment wylotówki został dziś oddany do ruchu.
Od dziś zatem gotowa jest w całości trasa wylotowa Warszawa – Grójec a jednocześnie dostępny jest ciąg ekspresowy ze stolicy przez Radom i Kielce do granicy woj. świętokrzyskiego i małopolskiego liczący 230 km.
Z nowej drogi skorzystają także pasażerowie nowo otwartego lotniska w Radomiu.
- Droga ekspresowa S7 połączy wkrótce północ i południe Polski. Trasa ta, biegnąca od portów Trójmiasta, przez Warszawę i Kraków, jest jednym z głównych szlaków komunikacyjnych naszego kraju. Jej znaczenie dla gospodarki, turystyki oraz bezpieczeństwa podróży jest nieocenione. Dzięki udostępnieniu do ruchu ostatniego odcinka pomiędzy węzłami Lesznowola i Tarczyn Południe można będzie wygodnie dojechać także do
lotniska w Radomiu, które wczoraj zostało otwarte w obecności premiera Mateusza Morawieckiego – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Choć droga jest dostępna w pełnym przekroju, z dwiema jezdniami po dwa pasy ruchu na odcinku 17 km, to jednak na razie będzie funkcjonowała na zasadach przejezdności, z ograniczeniem prędkości do 80 km/h. W międzyczasie będą jeszcze prowadzone prace na drogach serwisowych i lokalnych, a także w sąsiedztwie trasy głównej.
Dla kierowców dostępny jest węzeł Złotokłos, a także wybudowane na sąsiednich odcinkach S7 węzły Lesznowola oraz Tarczyn Południe. W kolejnych etapach oddane do ruchu zostaną węzły Antoninów i Tarczyn Północ.
Wraz z udostępnieniem całego odcinka S7 Warszawa - Grójec zmieniła się także organizacja ruchu na Południowej Obwodnicy Warszawy. Do tej pory kierowcy chcący jechać w kierunku Radomia, Kielc, Krakowa i dalej na południe odbijali od obwodnicy na węźle Opacz lub wyjeżdżając ze stolicy przedłużeniem Al. Jerozolimskich jechali na wprost od węzła Salomea. Teraz S7 na południe prowadzi od węzła Warszawa Lotnisko i jest przedłużeniem krótkiego odcinka S79 od węzła na ul. Marynarskiej.
Odcinek S7 Lesznowola - Tarczyn Północ pierwotnie – na podstawie umowy z 2017 r. - był budowany przez była firmę IDS-Bud, kontrakt został jednak rozwiązany przez inwestora. Adanie dokończył Intercor.