Elbląg, miasto na pograniczu województwa warmińsko-mazurskiego i pomorskiego, planuje nowe połączenie drogowe do obwodnicy. Powstać ma analiza studialna i warianty przyszłej drogi wraz z mostem przez rzekę. Do przetargu zgłosiło się pięć zainteresowanych sporządzeniem dokumentacji firm.
Miasto chce opracować możliwy przebieg dla nowego połączenia drogowego, które doprowadzi ruch do węzła drogowego Elbląg Południe na skrzyżowaniu dróg S7 i S22. Inwestycja wymagałaby również budowy nowego mostu przez rzekę Elbląg. Wybrany w przetargu projektant opracuje analizę studialną i koncepcję programowo-przestrzenną dla drogi w obranym w trakcie opracowania korytarzu. Opracowany zostanie także plan sytuacyjny inwestycji, założenia konstrukcyjne i technologiczne dla dróg i obiektu mostowego oraz kosztorys.
Miasto przygotowało budżet w wysokości 100 tys. zł. Zgłosiło się pięć firm, jednak żadna nie zmieściła się w zakładanym kosztorysie. Najtańszą ofertę złożyła CertusVia z Warszawy na kwotę 578 tys. zł. Kolejno oferty złożyły firmy YLE Inżynierowie (701 tys. zł), konsorcjum Biuro Drogowe oraz Pracownia Inżynierska Creator (829 tys. zł), Pracownia Projektowa Mid Marcin Dudek (888 tys. zł), Znak Gdańsk (1,03 mln zł). Wybór wykonawcy poprzedzi analiza ceny (60 proc.) oraz doświadczenia projektanta branży drogowej (20 proc.) i doświadczenia projektanta branży mostowej (20 proc.).
Warianty dla nowej drogi mają dotyczyć połączenia Alei Tysiąclecia (dw nr 500) z ul. Warszawską (dw nr 500) przez ulice Sopocką, Zagonową i Dojazdową. Zamawiający stawia jedynie warunek zapewnienia prawidłowego skomunikowania nowego połączenia drogowego z istniejącym układem drogowym. Rozwiązania mają uwzględniać ponadto zakładane warunki ruchowe. Wykonawca w ramach koncepcji programowo-przestrzennej przedstawi szczegółowe wytyczne i propozycje rozwiązań dla przebudowy skrzyżowania ulic Tysiąclecia i Rycerskiej, przebudowy ulicy Sopockiej wraz ze skrzyżowaniem z ulicą Bocianią i ul. Czerniakowską, przebudowy skrzyżowania ulic Sopocka - Panieńska – Zagonowa – Dojazdowa oraz rozbudowy ulicy Dojazdowej wraz z połączeniem jej z ul. Warszawską poprzez budowę mostu przez rzekę Elbląg.
W przypadku nowego mostu zamawiający wskazał, że dla obiektu mają zostać przyjęte założenia techniczne jak dla obiektu o nośności A. W minimalnym wariancie most ma zostać wyposażony w jednostronny chodnik i dwukierunkową drogę dla rowerów lub drogę pieszo-rowerową. Skrajnia obiektu ma być zgodna z wytycznymi Urzędu Morskiego w Gdyni, gdyż musi on uwzględniać żeglugę m.in. do portu w Elblągu.
Przebudowa i rozbudowa dróg w ciągu projektowanego połączenia drogowego ma uwzględniać chodniki, w miarę możliwości dwukierunkową ścieżkę rowerową lub ciąg pieszo-rowerowy, przebudowę skrzyżowań, zjazdów, oświetlenia ulicznego, przejść dla pieszych i zatok autobusowych.
Na opracowanie koncepcji studialnej dla nowej drogi miasto wskazało 90 dni od momentu zawarcia umowy. Na wykonanie koncepcji programowo-przestrzennej dla wybranego przez miasto korytarza określono natomiast kolejne 180 dni.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.