Świętokrzyski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpisze dziś umowy na realizację drogi ekspresowej na odcinku od Lublina do Kraśnika. Trasa została podzielona na trzy odcinki, a koszt jej budowy będzie wynosił ponad 1,1 mld zł.
Trasa S19 między Lublinem a Kraśnikiem liczy ok. 42 km. Została ona podzielona na trzy odcinki. Za budowę dwóch z nich będzie odpowiadało konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska oraz Aldesa Construcciones, a jedna część zostanie powierzona firmie Mota-Engil.
Pierwszy fragment dotyczy trasy między węzłem Konopnica a węzłem Niedrzwica Duża. Liczy on ok. 12 km. Najkorzystniejszą ofertą na jego budowę okazała się propozycja konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones, która opiewała na 367,805 mln zł.
Druga część to S19 węzeł Niedrzwica Duża – węzeł Kraśnik. Odcinek liczy ok. 20 km. Za jego realizację będzie odpowiadać firma Mota-Engil, która złożyła propozycję o wartości 498,0,28 mln zł.
Ostatni fragment to S19 węzeł Kraśnik – węzeł Słodków. W przypadku tej części GDDKiA za najkorzystniejszą uznała ofertę konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones. Wartość umowy to 319,457 mln zł.
Inwestycja jest prowadzona w formule „projektuj i buduj”. Oznacza to, że zadaniem wykonawcy będzie opracowanie dokumentacji projektowej, uzyskanie niezbędnych pozwoleń na budowę, budowa infrastruktury oraz otrzymanie zezwoleń na jej użytkowanie.
Ta trasa, o długości ok. 42 km, pobiegnie w ciągu Via Carpatia. Inwestycje dotyczące tej drogi są podawane jako priorytetowe dla obecnego rządu. Omawiany odcinek łączy się dalej z S19 Kraśnik – Lasy Janowski, na którego budowę w październiku ubiegłego roku GDDKiA podpisała umowy.
W uroczystości podpisania umów będą brali udział m.in. minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, : wiceminister sportu i turystyki Jarosław Stawiarski, wojewoda lubelski Przemysław Czarnek, burmistrz Kraśnika Mirosław Włodarczyk oraz dyrektor lubelskiego oddziału GDDKiA Mirosław Czech.