fot. Kapitel, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org
Jest spore zainteresowanie projektowaniem i budową obwodnicy Kostrzyna nad Odrą w ciągu drogi krajowej nr 31. Oferty złożyło 10 wykonawców. Najtańszy jest Intercor. Propozycja najdroższa kosztuje aż 200 mln zł więcej.
Obwodnica Kostrzyna nad Odrą ma mieć 9,2 km długości. Zostanie na całym przebiegu poprowadzona w nowym śladzie po północno-zachodniej stronie miasta. GDDKiA przeznaczyła na realizację tego zamówienia 301 mln zł. W tym budżecie mieści się jedna. To najtańsza oferta przedłożona przez PTU Intercor warta 285,381 mln zł.
Pozostałe oferty złożyli: Porr - 309,258 mln zł, Nowak Mosty - 312,053 mln zł, Budimex - 312,784 mln zł, Primost Południe - 329,886 mln zł, Mostostal Warszawa - 332,201 mln zł, Mirbud – 337,596 mln zł, konsorcjum P.H.U.B Piotr Pawlica i Skabud Infrastruktura -340,683 mln zł, Strabag Infrastruktura Południe - 399,864 mln zł. Najdroższą ofertę złożyła Polaqua - 487,717 mln zł.
Zadaniem wykonawcy będzie opracowanie projektu, uzyskanie decyzji ZRID oraz wykonanie robót budowlanych.
Początek planowanej trasy znajduje się na wysokości Fortu Sarbinowo. Dalej trasa prze ok. 2,5 km będzie biegła przez tereny leśne na północny zachód aż do skrzyżowania z linią kolejową nr 273. Następnie pobiegnie w kierunku zachodnim, omijając Osiedle Drzewice i skieruje się w stronę II obszaru Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
Dalej przekroczy Wartę i tereny zalewowe, następnie linią kolejową nr 203 i w rejonie Starego Miasta zostanie włączona do dróg krajowych DK-22 i DK-31.
Most nad rzeką wraz z estakadą nad terenami zalewowymi będzie miała ok. 1 km długości. Poza tym obiektem na trasie powstaną cztery ronda, dwa wiadukty nad liniami kolejowymi i trzy nad istniejącymi drogami.
Obwodnica Kostrzyna to jedna z sześciu inwestycji planowanych do realizacji na terenie woj. lubuskiego w ramach Rządowego programu budowy 100 obwodnic.
Obecnie na terenie woj. lubuskiego w realizacji są obwodnice Strzelec Krajeńskich w ciągu DK-22 (wykonawca jest Colas Polska) oraz Krosna Odrzańskiego w ciągu DK-29 (realizowana przez firmę Polaqua). Cztery kolejne inwestycje mają już decyzje środowiskowe. Mowa tu o obwodnicach: Przytocznej w ciągu DK-24, Dobiegniewa w ciągu DK-22 oraz Wschowy i Dębowej Łęki w ciągu DK-12. Rozpoczęły się także przygotowania do realizacji obwodnicy Słubic w ciągu DK-31 – w tym przypadku rozpoczęcie prac przygotowawczych było możliwe dzięki zaangażowaniu gminy Słubice, która na mocy porozumienia z GDDKiA sfinansuje te prace. Inwestycja nie była bowiem wpisana na listę podstawową programu.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.